drumcases

Gestart door stick tight, dec 12, 2011, 22:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight

Ik sta op het punt een ludwig black magic 13x7 snare te bestellen en ik wil er een koffer bij.
Nu zijn er een hoop merken maar geen enkele maakt een 13x7 case. Gator zit er met een 13x6 het dichtst bij. Iemand een idee of dit gaat passen?


Stokmans

#2
dec 13, 2011, 09:03 Last Edit: dec 13, 2011, 09:10 by Stokmans
Die hardcase gaat niet passen Jochem. De opgegeven maten in cm. zijn de buitenmaten van die koffer. 19,1cm. is 7,5 inch, haal daar 2 inch af voor de dikte van de koffer en je hebt te weinig diepte...

Is evt. een 13x9" koffer een optie waar je dan een laagje schuim in plakt? Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Enneh, per se een koffer? Tas geen optie?

Nlz

Maar door de constructie van de hardcase kunnen er meerdere dieptes in. Mijn 14x6,5 met woodhoops past prima in de hardcase waar ook mijn 14x5,5 in past, dus ik verwacht met een 7" diepe snare geen problemen. Hij heeft er bij mij op mijn ipad niet zo'n zin in, maar op de hardcase-website is vast te vinden tot hoe diep ze aankunnen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

stick tight

Ik heb er een 14x6,5 gator bij besteld, die halve inch zal niets uitmaken en die inch teveel in de diameter vang ik wel op met wat schuim.

Tassen zijn geen optie omdat die niet te stapelen zijn in een bus en onvoldoende bescherming bieden als er bv. Een doos merchandise op beland

Jochem


Die hardcase gaat niet passen Jochem. De opgegeven maten in cm. zijn de buitenmaten van die koffer. 19,1cm. is 7,5 inch, haal daar 2 inch af voor de dikte van de koffer en je hebt te weinig diepte...

Is evt. een 13x9" koffer een optie waar je dan een laagje schuim in plakt? Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Enneh, per se een koffer? Tas geen optie?

Die hardcase kun je met van die klipjes aan de zijkant dikker maken.

Stokmans

Tot op een zekere hoogte. Ik neem aan dat als Hardcase schrijft dat xx cm. de maximale hoogte is, ze ook die 'klipjes' meerekenen. Max is max...

Nlz

Meten is weten. 8)

Ik heb mijn harde kees (voor 14") er even bij gepakt. Die 19,1cm is de hoogte aan de buitenzijde met een 6,5" diepe snare er in.
Ik heb het deksel omhoog getrokken en een beetje gekeken hoeveel hoger hij kan zonder al te veel aan stabiliteit in te leveren, en ik ben van mening dat die gerust tot een buitenhoogte van 24cm kan gaan, wat in zou houden dat er grofweg een 8,5" diepe snare zonder problemen in zou moeten passen. Dus een 7" past makkelijk.
Ik kan het toch niet nalaten om het te vragen, heb je wel eens een Hardcase in handen gehad Stokmans?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans


Ik kan het toch niet nalaten om het te vragen,


En terecht :)

Citaat
heb je wel eens een Hardcase in handen gehad Stokmans?

Ja, wel eens. Maar ik lees zoiets en heb dan zoiets van 'voorzichtig'! Zeker omdat een 7" nogal diep is t.o.v. de meeste snares en die koffers duur genoeg zijn om zomaar op basis van een aanname te bestellen. Op basis van jouw meting trek ik bij dezen al mijn bedenkingen weer in.

I stand corrected! Bedankt voor de les  :Y

Nlz

Een les zou ik het niet willen noemen, maar ik vermoed dat ze bij Thomann gewoon een hardcase uit de verpakking hebben genomen, die opgemeten hebben en dat op de site hebben geknald.
Ik zie dat Hardcase zelf aangeeft dat de maximale hoogte 229mm is, dat zal om en nabij een 7-incher zitten.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

Met die maat had ik geen twijfel gehad. Ik had Thomann iets nauwkeuriger verwacht.

De les is dan: Kijk op de site van de maker, en vertrouw niet op de 'handelaar' :)

Nlz

Heerlijk, die aanhalingstekens  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Ruubke

Hoe vervoer je veilig een Ludwig Supersensitive 14x6.5?
Is er een "speciale" snare drumcase voor dit type?

Ik zoek al een tijdje naar een hardcase, maar veel (universele) hardcases hebben niet de juiste maten.
Een hardcase laten bouwen kost al gauw de prijs van de snare zelf xD

De snare is (pak 'm beet) 40cm lang, 50cm breed en 20cm hoog.

Tips?


Omhoog