Zooo die duitsers zijn snel, was gisteren al binnen. Kanmeneer bax wat van leren want die roept dat het de volgende dag binnen is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt bij hun.
Maar goed eerste indruk:
Hardware, beter dan verwacht. Chroom is netjes, die tripods zijn meer dan stevig genoeg en ook de kunststof klemmen lijken solide.
Bij geleverde snare stand ook prima, net als de tom en bekken armen.
Bekkens, voelt goed en als ik het vergelijk met de yamaha pads die ik heb zijn ze zeker dunner en ook wat harder (klinken niet harder). 360 graden triggering werkt goed en ondanks dat er geen systeem is wat ze op hun plaats houdt heb ik nog niet gemerkt dat ze draaien. Voor de kabels zit er aan elke bekken arm een keurige klem. Er zijn wat reacties dat ze het grijs minder mooi vinden dan het zwart. Ik vind het eigenlijk erg mooi.
Ketels, zijn heel licht en daardoor dacht ik dat de kwaliteit niet geweldig is. Maar het speelt heel stevig, hang goed en trillen/veren nauwelijks in hun ophanging (die simpel is maar goed werkt). Alles oogt wat iel als je yamaha en oude ddrum gewend ben maar het is zeker stevig genoeg. Triggering totaal geen klachten, dynamiek veel beter dan bij de (single) trigger pads die ik gewend ben, geen last van hotspots.
Hihats pedaal werkt heel erg goed, en mijn yamaha hohat pad werkt prima hier mee, komt mooi uit want dan kan ik de 12 hihat pad van efnote gebruiken als splash bekken.
Module, klacht is dat het scherm niet gevoelig is en inderdaad als ik het vergelijk met de mimic pro die ik had dan is het meer een pushscreen dan een touchscreen. Maar het is niet zo dat je echt moet drukken. Maar waar je bij de mimic je vinger er op kon leggen moetje hier gewoonlicht drukken. Wend snel en niet echt een klacht. Scherm oogt simpel maar helder.
Bluetooth werkt prima, en dat is geweldig.
Interface is (voor mij) heel logisch en ik vind snel de weg naar de juiste instellingen welke je trouwens niet hoeft op te slaan, gewoon aanpassen en klaar. Kabels ogen en voelen zeer stevig en ook de connectors aan de module voelen erg goed. Module is erg klein, wat ik een voordeel vind (al had ik graag een grotere module gehad met schuiven).
Klank, die gewoon heel erg goed en inderdaad kan je horen dat de heren van atv komen.
Dit is de eerste ervaring, zo out off the box. Deze week en volgende week ga ik er dieper in duiken en dan hoop ik meer te kunnen vertellen over de editing mogelijkheden.