Bij deze wil ik jullie voorstellen aan mijn band '
Suncrown'. Deze band is opgericht begin 2011 door toetsenist Oleg Biblyi en in de loop van dat jaar is het ledenaantal uitgegroeid tot acht. Ons genre word omschreven als '
Symphonic Epic Metal' maar in onze muziek zijn veel verschillende invloeden te horen.
Het bijzondere aan deze band is dat het voor ons niet mogelijk is om elke week in een oefenhokje te gaan zitten oefenen. Dit komt omdat de bandleden uit verschillende landen verspreid over de wereld komen: Onze zanger Darren en rhythm-gitarist Kevin komen uit de Verenigde Staten, de zangeres Juliana, lead-gitarist Gustavo en bassist Ederson uit Brazilië, toetsenist Oleg uit Oekraïne, fluitist Uğur uit Turkije en ikzelf vertegenwoordig Nederland.
We hebben elkaar gevonden via Youtube/Facebook. De meesten van ons hebben elkaar ook nog nooit in het echt ontmoet. Het grootste deel van de opnames voor ons eerste album vallen dan ook in de categorie 'homerecording' en zijn via het internet naar onze zanger (die eigenaar is van een studio (Crisp Recording Studios) ) verzonden en door hem samengevoegd.
Vorige maand ben ik naar de Verenigde Staten gevlogen om daar in zijn studio de drumtracks in te spelen en opnames te doen voor onze 3e videoclip. Dit was een ervaring om nooit te vergeten!
Op dit moment is Darren druk bezig om alle nummers te mixen en masteren zodat we zo snel mogelijk het album kunnen uitbrengen.
Ook zijn we in onderhandeling met verschillende grote bedrijven (o.a. Walmart) voor een sponsorcontract om begin volgend jaar alle bandleden voor een maand naar Amerika over te vliegen om daar samen te werken aan ons tweede album.
Daarnaast zijn er al verschillende tour-organisators geïnteresseerd in ons voor een tour in Europa, Zuid Amerika en Australië.
Hieronder vind je een filmpje met wat previews van enkele van onze nummers. Let op: Dit is nog geen final-mix. Er word nog gewerkt aan de sound!
Meer kan je vinden op onze Facebook-pagina:
www.facebook.com/SuncrownOfficialEen video-log van mijn avontuur in Amerika kan je hier bekijken:
Deel #1 Deel #2 Deel #3Reacties zijn welkom!