Hallo allemaal
Ik ben nog nieuw hier op dit forum en heb al enkele topics gelezen.
Zal me eerst even voorstellen, ik ben als 6 jarige begonnen met pianoles, op mijn 8ste overgestapt op klavier-accordeon, op 13 jarige begonnen op orgel met 13 voetpedaaltjes, op 18 jarige overgestapt op kerkorgel, op 35 jaar overgestapt op knop-accordeon, tussendoor nog enkele jaren gitaarles gehad en mandoline les, om op 42 jaar te beginnen op steirische harmonika en ten slotte op 43 jarige leeftijd 1 jaar chiterles gehad en al deze instrumenten bezit ik persoonlijk allemaal, zelfs een kerkorgel.
Nee ik ben geen prof muzikant geworden, dit alles als puur hobby maar het is al een aardige studio zonder drumstel.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een kit om vooral mij zelf op te nemen en daarmee met een van mijn andere instrumenten op te treden.
Als drummer ben ik nog een echte beginner maar daar zal snel een eind aan komen.
Met mijn vorige instrument heb ik elke dag minstens 5 uur gestudeerd en dat wil ik nu weer gaan doen.
Het moet een alround drumstel zijn waar in principe alles op kan worden gespeeld wat maar wenselijk is.
Hij moet worden ingezet bij bv een blaaskapel, accordeonclub, steirische harmonika club en op mijn keyboard is het wat de klant vraagt dat speel ik maar geef me een paar dagen de tijd.
Dus ook Elvis, Queen, The Police maar ook jazz.
Ik heb een ritme-module maar daar staan niet alle ritmes op die ik wens vandaar dat ik nu deze zelf wil gaan maken en uitbreiden en om dit via een drumcomputer te doen zie ik helemaal niet zitten.
Hiervoor wil ik dus een drumstel in de woonkamer hebben waar al mijn andere instrumenten en installaties ook staan.
Aangezien ik nu niet over een groot budget beschikt zit ik zelf te denken aan een Pearl forum of aan een Adams 2000.
Beide vind ik op MP voor een redelijke prijs maar wat raden jullie mij aan voor het geen waarvoor ik hem zou willen gebruiken, het is dus duidelijk geen 1 dags vlieg.
Of toch nog door sparen voor een betere kit.
Van drumstellen heb ik nog helemaal geen verstand.
Ik zeg altijd je bent nooit te oud om iets te leren en vragen staat vrij.
Met vriendelijke groetjes