Tis niet te geloven...maar ik ben even kitloos...
. Ik heb de afgelopen weken heel wat verschillende sets mogen bespelen, ben op de Messe geweest...en ik verbaas me steeds weer of de klank-en kwaliteit van bepaalde "goedkopere" sets van rond de €1000 euro.
Ik denk nu aan...2 verschillende goedkopere kits, om wat af te kunnen wisselen, of 1 duurdere set...
De Tama Superstar Hyperdrive vind ik bijvoorbeeld steeds weer een hele fijne set om op te spelen en zou perfect in mn pop/funk/rock (soul) band passen. Maar daarnaast speel ik ook classic rock met een andere band en drum ik in een Whitesnake tribute band. Voor die projecten o.a. Zou ik graag een lekkere beukset willen met 24-12-14-16 of 24-13-16-18. Nu heb ik vandaag op een Ludwig Centennial gespeeld (22-12-14-16) en hoewel de bassdrum wat kleiner is dan ik zoek, kwam ik met een smile achter de kit weg. Ik lees dat in dezelfde prijsklasse de Gretsch Catalina Maple ook sets met grotere maten maakt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zijn er hier eigenaren / mensen met ervaring met beide kits ? Wat zou de beste bang-for-the-buck zijn ? En waarom wat jullie betreft ?