Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54
Ik sluit me bij Hans aan, 18" bassdrum doet het prima. Zeker als je vaak in zachte settings speelt. Hard kunnen ze allemaal als er een mic in hangt.
Niets mis mee toch? Als jij je goed voelt bij die set en hij klinkt zoals jij wilt, speel je daar uiteindelijk het lekkerst op
Ik zou gaan voor een 20". Met een ambassador slagvel klinkt aardig jazzy en een powerstroke kan je alle kanten uit. ( Zoals je weet bepaald het vel ongeveer 10 a 80 % van het geluid, is schetenwappelijk onderzocht..... En bewezen) dus met deze twee vellen kan je alle kanten uit.....
Bovenal probeer het uit ...
Op het antwoord kan je lang wachten
Maar je moet het zo zien.. Wil je voornamelijk subtiel en soms ook 'door kunnen trappen'.. Neem een 18 .. Wil je voornamelijk toch doortrappen en soms subtiel een 20 ..
Ik sluit me volledig aan bij Animal Baars.Voor €150 koop je een zeer matig drumstel, maar ook een kwalitatief dik in orde snaredrum.Ga lekker rondkijken naar een snaredrum om wat techniek op te oefenen.Als je ergens live moet spelen kun je die lekker meenemen en gebruiken.
Natuurlijk is je snare (meer dan de rest van je kit meetal) echt jouw signature, dus als jij die 150 investeerd in een mooie snare ( en dan kun je een hele mooie hebben) Be je EN herkenbaar EN er wordt toch vaak gevraagd om je eigen snare mee te nemen, wat mijn voorganger ook al zei....Je hebt meerdere vliegen in een klap :-)
Weer tijd voor een nieuwe kit.Ik heb genoeg geld te besteden, en zoek een echte rockkit.Maten; 24 13, 16 , 18 toms.Zelft dacht ik aan een keller setje, of een vette Gretsch. Iemand ideeën?
Die was toch van Noble & Cooley , Yamaha ?