Oooooooo, ik ben zo blij dat ik niet de enige ..............ben
Zo bekeken ben ik Ooooooooooo zo blij dat ik het wel begrijp.
Ik ben de afgelopen twee weken lekker aan het prutsen geweest en heb het helemaal voor elkaar.
Een Atv aD5, waarvan ik de cymbal en hi-hat geluiden gebruik en waarmee ik de snare/tom/bassdrum geluiden via midi trigger van Superior Drummer 3 'aanroep'.
In combinatie met een behringer XR18 (die nog maar € 385,-
kost en geweldige eigen Asio-driver heeft met zeer lage latency --> 8 samples 0,7 ms) heb ik voor kick, snare, tom1, tom2, tom3, hi-hat+cymbals een eigen ingang
en een aparte/separate uitgang zodat een geluidsman alle vrijheid heeft de sound op z'n eigen mengtafel zo goed mogelijk in te regelen.
Omdat de genoemde 'aparte uitgangen' zogenoemd 'pre-eq/pre fader' (= voor de eq en voor de fader) staan, kunnen de geluidsman en ik ieder voor zich de ideale mix maken.
Omdat je bij de behringer als inkomend signaal kunt kiezen tussen 'microfoon ingang' of 'USB' heb ik het nu net als in de analoge mix-wereld kanaal 1 t/m 8 aan de e-kit toegewezen (door deze kanalen op USB te zetten).
Dan nog een handigheidje, op de ATV aD5 module heb ik voor het bovenstaande een extra 'drumkit' aangemaakt waarin ik de aD5 kick,snare en toms (dus) heb gemute. Ik durf hier wel mee op te treden, mocht computer c.q. SD3 crashen kan ik binnen een paar seconden een standaard/preset vanuit de aD5 oproepen en (blijven) gaan met die banaan.
(dan wel alléén een stereo signaal)
Eerlijk is eerlijk, qua spelgevoel en sound vind de e-kit bijna gelijk aan een akoestische drumkit, dat komt ook door de heerlijk bespeelbare ATV Cymbals en Hi-Hat (die overigens ook prima binnen SD3 functioneren, dus de geluiden van de aD5 module gebruiken is niet persé noodzakelijk). Ik speel in ieder geval nog nauwelijks akoestisch.