Dat is de grap van die remo silentstrokes, je toms klinken als toms en je snare als een snare.
Als je dat verschil niet hoort moet je even een hoortestje laten doen
En je speelt ook he, je hebt een houding, ook al klinkt het hetzelfde is het toch anders.
Dit idd. Een van de problemen die ik zelf heb ondervonden is dat je coordinatie anders is bij een akoestische drumstel ten opzichte van de TD9 die ik had.
Dus ik had les op een standaard set en kreeg oefeningen mee die ik thuis oefende op een TD-9. Thuis ging het allemaal prima in die week maar zeker bij de snellere combinaties en oefeningen had ik bij de volgende les problemen om het te reproduceren. Ik raakte de randen, kwam verkeerd uit en het voelde toch anders.
Ik denk dat dit iets is dat zeker als beginner belangrijk is om te leren. Dat de bekkens dan niet super klinken (wat ik overigens sterk mee vind vallen voor de prijs) en de set wat oud is is dan minder een issue in mijn ogen. Ik begon op een peace set van een aantal jaar oud met een setje paiste 101. Klonk nog niet eens verkeerd ook.
En idd klinkt de snare echt wel als een snare en de tom als een tom. Dat verschil is duidelijk aanwezig.
Op MP heb je een hele nette Peace voor 100 euro. Daar kan je echt wel een tijd mee vooruit.
Maar ieder zijn eigen zeg ik. Ik speel nu een tijdje op deze combo en kan datgene dat ik oefen een op een doorzetten naar de wekelijkse repetitie. Ik vind dat erg prettig.