Dank jullie wel voor de support en de condoleances... waren 2 best moeilijke maanden.
Ben echt dankbaar aan deze forum.
Aluminium kopen? Waarvoor als ik vragen mag?
Je hebt toch die Pearl Masters nog?
En gecondoleerd idd.
idd the hardware is ook alles zelf ontworpen. Ik heb mijn parter gevraagd om CAD te maken, en die sturen naar de CNC + anodiseren. Ik ga straks ook een mooi patina der op geven, dus komen ook wat tutorialen nog. Ik kon de kit makkelijk afmaken met wat je kunt kopen aan hardware... maar toch heb ik gekozen om echt een 100% custom kit. Het is wel flink duur om eerlijk te zijn, dat wist ik vanaf dag 1. Als je echt een goede kit wilt, zoals een SQ2 bijvoorbeeld of een Star, nja... betaal je daar voor. Dezelfde verhaal hier. Ik vond sommige dingen echt leuk van de SQ2 en dus wat inspiratie gehad, dezelfde voor de Star en Starclassic. Een beetje een mix dus. Het is niet "stelen", neem de inspiratie en doe iets anders mee.
Ben nu met mijn partner bezig om sommige delen opniew te ontwerpen, ik vond de snare systeem niet echt leuk en floating systeem moet er af nog. Compleet pakket... Ik moet toch wachten, dus als het beter kan, doe maar.
De Masters is niet van mij, ik gebruikt het wel omdat ik vaak bij de studio met mijn band zit (familie studio), en kan die drumstel makkelijk lenen.
Ik ga binnenkort (eind van het jaar) ook verhuisen dus ik hoop dat eindelijk kan een kleine drum ruimte ook krijgen.
oh en, PS: ik vind drums bouwen echt leuk.. nee, beter, echt houd van drums bouwen! Zal zeker niet mijn laatste drum project zijn, ben ik bang voor...lol!
Ik houd jullie op hoogte van de CAD hardware, misschien als ik tijd heb ga ik nog een video van maken.