Beste vrienden, familie, sympathisanten, parochianen
Ik heb sinds een dik jaar (van exact 6 april 2013) een fantastische 21" Diril Jazz Ride van bij Adams Drumworld, onder meer door de veelbelovende omschrijvingen op het forum. Echter... 10 mei is er tijdens een show een scheurtje in de bel gekomen in de ringrichting, dus niet haaks op de buitenkant. In principe dus garantie...
Ik fototjes gemaakt, aankoopbewijs even opgezocht en ingescand en een mailtje naar Adams gestuurd. Toen kreeg ik dit antwoord: "Helaas is Diril gestopt in Nederland.
Wij hebben hier geen groothandel meer.
Ik kan dus helaas niets ter garantie aanbieden aan iemand.
Misschien dat iemand in NL nog ergens een Diril heeft liggen."
Ook nog een aanbieding dat ik daar dan een Istanbul ride aan 50% mag kopen, maar ik wou liever eerst verder gaan met de Diril omdat het de fijnste ride was die ik ooit bespeeld heb, dus heb ik een mailtje gestuurd naar Ibrahim Diril zelf met dezelfde vraag, dezelfde foto's en hetzelfde document. Zijn antwoord: "Many thanks for your mail. I see the situation. BUT I haven't got a distributor at Adams Drumworld in Holland. So there is nothing that I can do for you, unfortunately..." en "If you can contact the Diril Holland, of course do it, because you have bought it from them. And how I said before I never had a distributor in Holland... They sell cymbals of my name..."
Dussssssssssssss ik even gegoogled en bij TH Music uitgekomen, zij schenen ook Diril te verkopen. Helaas betreft het hier de cymbalen van de broer (Murat), en Pieter van TH Music zei dit toen ik zei dat Adams geen Ibrahim Diril meer heeft en mij geen garantie kon geven: "Dat is toch geen reden om je niet te kunnen helpen? Nogmaals, zij zijn degene die je het bekken hebben verkocht."
Tot hier het hele epistel. Ik zie even door het bos de bomen niet meer en voel me nogal van hot naar her gestuurd. DUS: weet er iemand wat ik zou kunnen doen? Reclameren bij Adams? Wat aandringen bij TH Music? Niets? Wenen?
Alvast bedankt en nog een fijne zomeravond