Ik bedoel van tenen naar bal van de voet schuiven en terug. Hak blijft van de pedaal af.
Zo heb je in 1 beweging (van je bovenbeen) 2 slagen. Dit is ook terug te vinden op you tube
Dan kan je er net zo goed direct een youtube link bij posten, dit is vrij onduidelijk
In het begin zou ik me sowieso niet al te druk maken om techniek, gewoon veel spelen dan kom je er meestal vanzelf wel uit.
Of gewoon even een drumles nemen, dat is denk ik veel nuttiger dan allemaal willekeurige technieken van youtube/internet proberen. Dan kan iemand je meteen vertellen waar je op moet letten en wat je fout of goed doet.
Ik heb een tijdje geleden ook even een kort (waardeloos
) filmpje opgenomen. Ik kwam op facebook een vraag tegen wat voor techniek je tussen 140 - 190 bpm moet gebruiken. Meteen allemaal lui met van die onzin adviezen, Heel toe, swivel etc. Allemaal totaal niet nodig, gewoon full leg motion. Naar mijn mening kan je je vanaf 180 bpm druk gaan maken over ankle motion, daaronder vind ik dat totaal overbodig.
Maar oke dit hangt ook weer van meerdere factoren af, mijn veerspanning is redelijk hoog daardoor is het veel moeilijker om op lagere tempos vanuit m'n enkels te spelen, laat staan met volume. Er zijn lui die 160 bpm vanuit hun enkels kunnen spelen, dat lukt mij echt niet. Het blijft uiteindelijk allemaal persoonlijke voorkeur.
Werkt die link wel? Nou ja, hier is de rechtstreekse link
https://www.youtube.com/watch?v=FZEbi_1wsHI