Oef, volgens mij is dit ongeveer de moeilijkste vraag waar bijna elke drummer tegenaan loopt. Ik woon al jaren in de stad en ik heb de hoop opgegeven dat ik voorlopig weer akoestisch thuis kan drummen. Ik heb nu eindelijk met moeite een plekje in de slaapkamer om mijn drumstel neer te zetten. Nu nog een set dempmatten.
Zelfs in een dorp moet je denk ik gewoon heel veel geluk hebben. Een boerenschuur is al snel te koud en vochtig, verwarmen kost een vermogen. Muziekscholen bieden soms een mogelijkheid tot repeteren, maar wel op de spullen aldaar aanwezig. Sommige buurthuizen willen nog wel eens repetitieruimtes hebben met opslag, maar dan op vaste tijd in de week en altijd je drums opbouwen.
Ik heb in Nijmegen ook eens in een garagebox gerepeteerd. Stel muzikanten huurden een garage op zo'n pleintje met meerdere garages, beetje geïsoleerd/akoestisch aangepakt en gaan. Was er wel koud en vochtig, die arme Pearl Export stond er weg te roesten.
Ik kan me ook herinneren dat iemand op het forum ooit heeft verteld dat hij een vrachtcontainer of iets dergelijks op een industrieterrein had staan en daarin het drumstel. Binnenkant uiteraard een beetje akoestisch bekleed.
Bij jou in de buurt zit Muziekcentrum Venray-Best, wellicht hebben zij een idee, of kunnen zij eens rondvragen?