Tja en ik probeer het toch weer, zal wel moeten om de tinitus niet minder wordt (is ook niet helemaal waar maar dat is een ander verhaal) en bovendien wat optredens waar het allemaal wat minder moet kwa volume.
Vond 2box het beste klinken en roland het beste werken, doe ik nu een laatste poging (tuurlijk joh geloof je het zelf
) met een yamaha dtx700.
Heb in het verleden al eens een dtxreme gehad nu een dtx700.
Stond er 1 op marktplaats, als nieuw en inderdaad is ook als nieuw.
Hele middag bezig geweest om deze te koppelen en te testen op mijn omgebouwde akoestisch kit die ik nog steeds in de kast had staan.
Na wat kabel geneuzel werkt alles (okee rim op de toms niet maar geen hond die daar naar luistert, drummers wel maar dat zijn geen honden. Het gewone klootjes volk zal het worst wezen).
Gebruik wel de originele snare pad met 2 sensors in de rim, want die wil je wel gebruiken. Bovendien is nauwelijks zichtbaar (het oog wil ook wat).
Bekkens werken lekker, allemaal 3 zone en ik had nog een grotere ride liggen welke ook 3 zone is.
Hihat werkt TOP ! en de andere bekkens ook.
Beetje getweaked aan de bekkens, bij yamaha kan de gevoeligheid van de triggers instellen op het bekken.
Bekkens dus zeer tevreden over.
Toms was heel wat meer afstellen maar uiteindelijk lekker.
Ik was wat bang over de gevoeligheid en het kunnen opbouwen van volume maar dat lijkt een stuk beter dan de reviews deden geloven.
Sounds zijn prima, niet als de 2box en anders dan de roland (in mijn geval gelukkig want ik vond de roland geluiden niks, smaak ding dus geen discussie).
Bovendien kan je nog wav files laden, niet heel veel met 64 mb (maar hoeveel geluiden gebruik je uiteindelijk).
Al met al dikke prima, binnenkort de oefenruimte in.
Heb overigens net de Lidwish Soulution Ultra-Tone Silent Sticks binnen, die ga ik morgen testen met de band.
Zien er niet uit en ik twijfel of ze lang heel blijven maar het volume is echt een stuk minder.
Later meer hier over.