Meinl Cymbal Tuners

Gestart door Leloup, feb 08, 2017, 22:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leloup

Iemand ervarnig met deze dingen? Ik gebruik nu tape om bekkens korter en minder edgy te maken in kroegen en pubs, klank wordt er uiteraard niet beter op.

Ik zocht naar iets als 'bekken mufflers', die heb ik ooit in slagwerkkrant zien staan. Ook kleine ringen, maar nu vind ik alleen dit.

Weet niet of dit het geld waard is, hoor graag jullie mening

https://www.bax-shop.nl/demping/meinl-mct-cymbal-tuners?gclid=CjwKEAiAoOvEBRDD25uyu9Lg9ycSJAD0cnByWuL7_5VYMkcpzM5o6FxCO6qlCL5026yz5AUp5ck_hRoCVJ7w_wcB

Joris

Check Cympad eens, die moderators zijn daarvoor gemaakt.

http://www.cympad.com


Panda-Beer

De cympads lijken me voor jou de meest simpele oplossing leloup

Die Meinl's, tja ik weet het niet.. sterke magneten in de buurt van m'n mics etc.. :? Lijkt me niet zo handig.. -O-
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hoefnix

En daarbij komt dat ze heeeeeeeel duur zijn voor een paar magneten met wat schuim. Volgens mij heb ik nog wel een paar sterke magneten en wat schuim liggen. De komende dagen eens experimenteren.

djska

Knip wat grotere rondjes uit verschillende stukken schuim en plaats die onder de cup net als de cympad. Niet te hard en niet te zacht schuim:
- te zacht, dat dempt haast niet
- te hard, bv. tegen rubber of plastic, dat dempt te veel (want dat houd de vibraties tegen)
Dus zoek een stukje foam wat er net tussen in zit en knip er een rondje van ca. 8 cm uit. Dit gebruik ik wel eens met mijn lichte Mel Lewis Jazz ride, bekken klinkt dan iets korter (beetje als flatride) en wat lager, maar nog steeds muzikaal, zonder valse boventonen-

drfill

#5
feb 09, 2017, 13:15 Last Edit: feb 09, 2017, 13:17 by drfill
had t nog over die tuners met iemand in een drumzaak..   op een crash niet zo slim,
slagkant draait dan altijd naar het punt waar die tuner zit (zwaarder)..  en kan hier nog het minst vibreren ook..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

Knip wat grotere rondjes uit verschillende stukken schuim en plaats die onder de cup net als de cympad. Niet te hard en niet te zacht schuim:
- te zacht, dat dempt haast niet
- te hard, bv. tegen rubber of plastic, dat dempt te veel (want dat houd de vibraties tegen)
Dus zoek een stukje foam wat er net tussen in zit en knip er een rondje van ca. 8 cm uit. Dit gebruik ik wel eens met mijn lichte Mel Lewis Jazz ride, bekken klinkt dan iets korter (beetje als flatride) en wat lager, maar nog steeds muzikaal, zonder valse boventonen-
Als ik je mag adviseren vwb welke soort schuim te gebruiken, zou ik persoonlijk de EPDM foam/rubber nemen in 2-3mm.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Leloup

Top ik ga het uitproberen!

stefan

supermagnete.de
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

drfill

ze hadden het beter 'ride tuners' kunnen noemen.. want hier werkt het echt wel op ..
had een sabian medium AA met een irritante wash..  deze klinkt nu meer gecontroleerd
(grootste magneten 1/2 in de bell)
een zildjian K custom ride is ook meer gecontroleerd (volume)
het 'kort' het cymbal in, maar zonder veel hoog eruit te halen (bij moongel gebeurd dit wel)
stick definitie word ook duidelijker ..
je hebt een paar mogelijkheden,  bovenin de bel..  1/2 in de bell .. en aan de rand van de bell..
op de bow word een ride meer een gedempte plaat metaal..   niet echt bruikbaar..
met de kleinste magneten kun je minder zware rides  'tunen' of minder effect ..
ja.. ze zijn niet goedkoop (20 euro)  maar eigenlijk heb je er 2 rides bij voor dat geld  : p
op china's werkt het niet (teveel demp) en op crashes ook  (tenzij 20" crash..)
door het gewicht van meeste rides,  blijft magneet zitten 'achter'  bell/ cup..  draait niet..


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Guuz

Als je hem bovenin de bel doet, ben je toch het bel geluid kwijt?

drfill

#11
nov 21, 2017, 10:59 Last Edit: nov 21, 2017, 11:09 by drfill
als ik daarop speel, is het altijd met schouder stick..  is dan nog hard genoeg ..
ik vind rides beter met als zonder deze dingen.. dus laat ze maar gewoon erop zitten..  ze vallen er ook niet zomaar af.. 
ik zou wel met mn ride(s) naar de muziekzaak gaan, om ze uit te testen..
want het zal wel iets met persoonlijke smaak zijn..   maar het is anders als tape, moongel of cympads ..

de tip van stefan zou een tientje schelen..   maar weet niet hoe sterk deze zijn ..  meinl is behoorlijk sterke magneet ..
https://www.supermagnete.de/scheibenmagnete-neodym/scheibenmagnet-durchmesser-10mm-hoehe-3mm-neodym-n42-vernickelt_S-10-03-N
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

deze moet je dus hebben.. zijn exact de meinl magneten maar zonder logo,
(die er na een week toch afvalt)  10 van deze zijn net zo duur als 4 meinl..
en je hebt er echt wat aan op rides, en grote crashes.. 
https://www.supermagnete.de/wasserdichte-magnete-neodym/scheibenmagnet-gummiert-16.8mm-hoehe-9.4mm_S-15-08-R
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Het is oudetopicomhooghaalweek.

Maar werken die dingen echt, ik las je eerdere post en vroeg me af of je er nog steeds (redelijk) tevreden over bent.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

#15
feb 16, 2021, 11:39 Last Edit: feb 16, 2021, 11:46 by drfill
is toch ietsje duurder ; )  (per 10) maar ook in nl dus..
cympads kan ook , maar die halen ook 'hoog' uit je cymbals (en sustain),
deze magneten is echt het karakter van je cymbal 'tunen' zonder verlies
van 'eq' of teveel verandering van klank..   op crashes meer focus op de 'crash'..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

FreeFloater

Ik heb juist goede ervaringen met de cympads omdat ik ervaar dat het geluid van de bekkens toch goed overeind blijft en alleen het volume en de naklank wordt gedempt.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

drfill

ben het met jullie eens, heb ook cympads (moderators 50mm x 15mm)
is weer een andere manier om je cymbals te 'veranderen' er is best veel
mogelijk tegenwoordig..  cympads zijn iets 'ingrijpender' als die magneten..
groter als 50 mm vind ik zelfs 'te' veel demping (naar mijn smaak)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Loper Boh

Magneten op bronzen / messing bekkens???
Da's nieuw!
Normaliter heb je daar toch echt ijzer voor nodig in een legering (en dan werkt het ook nog niet altijd).
Ik zou het niet vertrouwen.
Bronze is beautiful...

drfill

het zijn 2 neodym magneten, boven en onder..  + en -   werkt prima..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog