Even een oud topic nieuw leven in blazen:
Ik heb sinds augustus 2014 een Gretsch Renown Maple in 22,10,12,16 en gebruik nog steeds de meegeleverde vellen, Clear Emperors boven en Gretsch Reso-vellen onder (voelt ook dubbellaags aan, maar ik neem aan dat dit gewoon ambassadors zouden zijn).
Kortom; tijd om deze te gaan vervangen. Nu heb ik dit hele (ja echt) topic gelezen en denk dat ik voor Vintage Coated Emperors ga in combinatie met Ambassadors onder. Ik las dat je voor een vollere sound ook voor coated vellen onder kunt gaan, een set coated ambassadors bij Bax-shop is lekker voordelig: 37 euro voor 10,12,16 inch.
Nu zie ik overigens dat de gewone emperor coated in dezelfde configuratie ook 37 euro kost, hoe verhouden zich deze tegenover de vintage variant?
Ik maak me alleen nog zorgen om 1 ding; gisteren kregen we in de studio met geen mogelijkheid een lekkere volle lage sound uit de floortom, deze ging óf zwabberen, óf je draaide alle laag eruit. Hebben jullie hier nog tips voor? Kan dit er ook aan liggen omdat de vellen al wat ouder zijn?
Hoewel die vellen dus al bijna 2 jaar op mijn kit zitten worden ze niet super veel bespeeld, maximaal een uurtje per week, maar sinds korte tijd speel ik weer in een band en wil ik de boel dus even frisse vellen geven.
Ik ben benieuwd naar jullie tips!