Gisteravond is mijn eerste videoclip met mijn nieuwe band waar ik twee maanden geleden voor gevraagd ben in première gegaan.
Deze Symfonische metalband heet '
Suncrown' en het bijzondere aan deze band is dat hij internationaal is. Onze zanger komt uit de VS, de gitaristen uit Brazilië, de toetsenist uit Oekraïne en ik vertegenwoordig Nederland.
Daarnaast doen er in dit nummer nog 3 gastmuzikanten mee: Een zangeres uit Brazilië, een gitarist uit de Vs en een fluitist uit Turkije.
Vanwege de grote afstand is het een hele uitdaging om alles voor elkaar te krijgen qua muziek- en video-opnames, optredens en andere zaken, maar gelukkig bestaat het hele team uit professionele en gemotiveerde muzikanten waardoor we inmiddels al in de afronding-fase zitten van ons eerste album en de tweede videoclip is inmiddels al in de lucht!
Ik ben zelf zeer tevreden over de geluidskwaliteit, zeker als je bedenkt dat slechts het opnemen van de zangpartij en het afmixen/masteren in een professionele studio is gebeurd, de opnames van alle instrumenten valt onder de categorie 'home-recording'.
Enjoy!