Ben even door het topic gevlogen, mooie opknappertjes zitten er tussen. Wat me opviel waren twee dingen: chroomwerk poetsen met staalwol en polijsten van lakwerk.
Chroomwerk kun je beter niet poetsen met staalwol. Je krijgt snel toch kleine krasjes. Met iets meer geduld en een polijstschijfje (zo'n schijfje van op elkaar genaaide lapjes stof) in je boormachine met chroompoets kun je het chroomwerk echt weer prachtig krijgen met veel minder risico op krasjes.
Als je de boel daarna nog in de autowas (turtlewax) zet ben je helemaal gelukkig. Uit het handje kan natuurlijk ook, maar dat kan even een klusje zijn.
Ook je lakwerk kan je polijsten. Zo netjes mogelijk aanbrengen (ketel laten draaien en je kwast er tegen aan zetten). Natuurlijk tussenschuren, maar minimaal met 180 of beter: nat met 400.
Tijdens het lakken kan je de gaatjes heel goed dichtstoppen met van die schuim oorplugjes. Oprollen, in het gaatje prikken, uit laten zetten en vlak snijden met de ketel. Zo krijg je geen druipers of lak aan de binnenkant van je ketel.
Laatste laag nat schuren met 2000 en liefst nog met 4000, als je dat kan krijgen (autospuiter). Dan poetsen met commandant no4, dan commandant polish (ik dacht no 7) en afwerken met autowas (weer turtlewax). Bling bling.
Beits kun je ook aanbrengen met een lap. Gaat veel dunner, minder kans op kwaststrepen, maar meer lagen nodig. Eindresultaat is vaak wel mooier. Pas met beits wel op met oude lak of lijmresten.Dat geeft nare verkleuringen.
Alles kan met het handje, maar pas op voor slijmbeursontsteking als je een hele kit onderhanden neemt.