Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix


neh... blanke lak moet je echt met een spuitinstallatie aanbrengen


Het kan ook als je veel geduld en elbow grease hebt..
Namelijk spuiten daarna volledig uit laten harden en dan polijsten. Uitharden is kan tot enkele weken duren. Dan met polijsten, zoek met google op 'buff clear coat' of kijk op ghostnote.net. En dat doe je bij de 2e laag opnieuw.

drums97

@ rene p
Ja, professioneel in een spuitcabine met een apparaat wat tig euries kost! Deze lak is ook speciaal ontworpen voor die omstandigheden. Wat je zegt klopt, maar dat is hier niet van toepassing.
Vandaar bij vraag 1; Hoe is het aangebracht (zie ook opmerking paq).

Uitgaande van een thuissituatie (zoals beschreven op het Pearl forum) is dit bijna al een onmogelijke klus. Bij sparkle finish zitten de metaal deeltjes al in de lak en wordt ook professioneel spuitapparatuur gebruikt.
Nu worden deze deeltjes in de lak gestrooid en daarna weer ingesloten met blanke lak.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

koene

De lak is gewoon aangebracht met een lakborstel. Dus volgens scenario: laag lak, eerste laag flakes, 2e laag lak, 2e laag flakes, dan ook een derde maal. Vervolgens alles afdekken met diverse lagen lak (met borstel).

Ik ben waarschijnlijk inderdaad te enthousiast geweest met mn (satin) urethane op de 12" tom... Al is het wegens het sterk oneffen oppervlak wel moeilijk om een gelijkmatige dunne laag aan te brengen. Maar wat is dan het best: de druipers enkele weken (maanden?) laten uitdrogen, of afschuren en opnieuw beginnen?

rene p

@ koene het ligt er denk ik ook aan hoeveel lagen lak in satin je gebruikt hebt om de mogelijkheid te hebben met polijsten, mijn advies zou zijn afschuren en volledig opnieuw beginnen en zeer dunne lagen lak gebruiken voor het aflakken. Je hebt dan wel meerdere lagen nodig maar zo verkom je lopers of druipers of hoe je het ook wilt noemen. anders lijkt het meer op plamuren ipv aflakken


@drums97

Probeerde dan ook aan te geven dat het hand drogen door je zelf eigenlijk niet te doen is
" Im not nervous im a DRUMMER"

Paintpro

De afgelopen bezig geweest met gear voor Mister and Mississippi [band van mijn school].
Kleine blog over geschreven hoe het opknappen in z'n werk gaat:
http://christianoskam.wordpress.com/2012/03/14/gear-opknappen/

Fibesman

Netjes gedaan Paintpro!

ddrsonor

Nice!

NathanR

Wauw dat ziet er mooi uit!!
In de zomervakantie, ga ik als ik weer wat geld heb, dat drumstel wat ik al wel eens heb gecustomized ook beplakken met plakplastic, alleen bij de Formido is er niet zo heelveel keuze uit verschillende plakplastic's :(  :')

Dan ook maar eens even bezig met staalwol, is dat gewoon te gebruiken zonder water oid?!

Headshrinker

Dan ook maar eens even bezig met staalwol, is dat gewoon te gebruiken zonder water oid?!


(Afhankelijk van wat je ermee gaat doen:) Ja, staalwol zónder water. Anders wordt 't een gore toestand.

Paintpro

Zonder water, water schuurt niet ;)

NathanR

Oke dank jullie wel :)

Paintpro

Nathan: Die rollen kosten zo'n €6 p/s, en ik denk dat je met 3 rollen wel een 4 delige set kan doen.
[let wel op, je kan tot max. 16" diep plakken.]

NathanR

Ja ik heb al het 1 en ander uitgerekend, bij Formido heb je rollen van 2 meter, bij 45 centimeter, breder heb ik niet nodig, aangezien mijn kick niet erg diep is, voor snare, 2 toms, 1 floortom en kick had ik ong. 12 meter nodig... (14'' 12'' 13'' 16'' 22'')
Maar als het zover is ga ik dat nog eens goed na rekenen, en de 13'' tom gebruik ik nooit, dus die hoef ik sowieso niet perse te doen

Hoefnix

Ik zou de hele set doen, voor als het spul over een jaar of wat niet meer leverbaar is.
My 2 cents..

Hellwin

Groot gelijk, meteen meenemen die 13" wie weet besluit je in een keer om die wel te gebruiken. Dan ziet het er wel een beetje raar uit en mocht je ooit je kit verkopen dan heb je een mooi geheel.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

NathanR

Dat is ook weer zo! Nouja, duurt nog even voordat ik er aan ga beginnen... hopelijk heeft de Formido dan wat meer plakfolie's...

harmen 18

Probeer je het gewoon eerst uit op die 13" toch?

Paintpro


Technobeat

#143
mrt 22, 2012, 20:09 Last Edit: mrt 22, 2012, 20:19 by Technobeat
Paintpro , de gefoliede toms zien er super netjes uit . :Y
En idd , het bellangrijkste is recht plakken en de lucht onder de folie uit houden .
Maar mocht er onverhoopt toch een luchtbel ergens zitten bied een speld oplossing , klein gaatje er in prikken en voorzichtig aandrukken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Is al een tijdje geleden, maar toch voor de fun nog maar een keer posten op dit mooie gestreepte forum.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

oude post:

Tom is inmiddels al weer af, ging iets sneller dan gepland, maar ook dat is niet erg.

Verf ging er erg makkelijk af. gedaan met fohn en verfkrabber. Ik was wel blij dat het geen bassdrum was die kaal moest.
daarna helemaal afgeschuurd met zeer fijn schuurpapier omdat er plaatselijk een dun laagje bleef zitten.

trommels is 2 lagen blank gelakt was eigenlijk om gewoon even te proberen hoe het eruit kwam maar was direct de goede kleur.

Hardware er weer op en gaan.....

beoordeel zelf:

(Door schrollen naar nieuwe foto's) http://www.mijnalbum.nl/Album=BMZL7PZ4






is:


Harre

Wat een resultaat! Gaaf zeg... en wat een geduld zul je er voor gehad moeten hebben...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Ik weet nog dat ik blij was dat het nog maar een 12" was en geen bassdrum.

Hij is gemaakt omdat ik bij adams had geinformeerd wat een orginele 12' tom kostte, maar die was iets van €300,- en dat vond ik een beetje "te".

NathanR

#147
jun 24, 2012, 12:06 Last Edit: jun 24, 2012, 14:15 by NathanReinds
Kan je een stalen ketel ook bewerken met bijvoorbeeld plakplastic of een andere wrap of iets dergelijks? Of heeft dit veel invloed op het geluid..

EDIT: Ik zie hierboven dat ik ook al eens info had opgedaan over plakfolie's etc. Ondertussen is het assortiment bij de Formido uitgebreid, en hebben we een super mooie walnoten-'finish' liggen. (6 euro voor een rol van 45x200) dat ga ik binnenkort even kopen, en mijn pearl mee bekleden :)
Ben erg benieuwd!

Hoefnix

Er zijn stalen ketels die gewrapt zijn, over het geluid kan ik je niets zeggen.
Vanmiddag kijk ik even in mijn favorieten daar zou een gewrapte stalen snare in moeten staan.

animal

#149
jun 24, 2012, 14:31 Last Edit: jun 24, 2012, 14:36 by animal
In theorie gaat de stalen snare iets minder "zingen", maar dat is theorie en hoeft niet eens nadelig te zijn.
Ik verwacht dat je het verschil niet tot nauwelijks zult merken, zeker als je (relatief dun) plakplastic gaat gebruiken.
Laat het resultaat hier wel even zien, s.v.p. :Y

Een wat late reactie wellicht, maar het verwijderen van de verf op de 12" tom door harmen 18 is wel heel goed gelukt. Ik had zelf altijd het idee dat de aangebrachte kleur diep in het hout zou trekken, niet dus blijkbaar.

Omhoog