Maar dan zit je als linkshandige speler weer met je rechter voet ........ .
Yep, concessies moet je doen. Alleen al voor dat linkervoetje moet je toch wel een aantal aanpassingen doen dat de vraag naar boven komt of het allemaal wel opbrengt.
- Je moet je kit omzetten en je bent wel even bezig om weer alles op de juiste positie te krijgen.
- Je dubbele bass pedaal moet omgebouwd worden. Dat gaat volgens mij niet bij alle pedalen.
- Bv positie van de handen met ritme 16e op de hi-hat en welke hand ga je gebruiken op de snare voor bv tel 2 en 4 ?
Ik heb mijn snare zo weggezet dat die met rechts makkelijk bediend kan worden. Of te wel. Rechts blijft leiden bij mij. Ik wil niet naar mijn zwakkere linkerhand gaan. Heb zo het idee dat je dan nog meer inlevert.
Ik wil niet mijn sterkere rechterhand inruilen tegen een zwakkere links waarmee ik weer veel langer bezig bent om terug op mijn huidige niveau te komen.
Dus uiteindelijk is de rechtervoet voor mij de enige die moet wennen om niet gelijk in de heel-up stand te staan als ik achter het drumstel kruip. Die moet de gewenning krijgen om gewoon normaal weggezet te worden en bediend te worden.
Als dat er eenmaal weer inzit ben ik al een end op weg.
Linkervoet zit al redelijk op niveau rechtervoet. We gaan de goede kant op.