Ik ben nog even bezig geweest met de omgebouwde sonor, krijg het aanzienlijk beter maar niets zoals de yamaha.
Het dikke voordeel van de yamaha is dat ik bij het doorlopen van de trigger wizard de trigger nog net niet half open zet op de pads (draaiknopjes onderkant pads).
Daardoor kan ik later de afzondelijk triggers van head en rim bijstellen, kan ik dus de rim ten opzichte van de head luider en minder luid laten klinken, of eigenlijk gevoeliger waardoor luider.
Werkt SUPERRRRR..
Sound sinstalleren en kits aanmaken was ook een fluitje van een cent na het juist registreren.
Ik heb er nu dus bijna 12 kits op, bijna omdat ik enekel sounds mis welke ik (tegen betaling) kan downloaden.
Vanmorgen de hele kit opgesteld en potverdomme wat lekker, alles is een verbetering (nou niet helemaal alles omdat je minder naar je hand kan zetten) maar zeer zeker de cymbals en hihats en daar wordt ik heel blij van.
Ik las ergens de klacht dat je niet d.v.m. faders je levels van de drums kan bijstellen, dat klopt maar je kan dat prima met functietoetsen doen. Okee niet zo makkelijk als faders maar het gaat prima.
Wat mij tot nu toe vooral bevalt is dat je gewoon niet zo veel keus hebt, het is wat het is en daar blij het bij een verademing.
Al merk ik wel dat ik sommige dingen toch even zoek, zoals demping.
Kits zijn prima, al zou er wat meer variatie in mogen.
En ik wil nog heel erg graag een lekkere strakke funky kit, maar ik ben nog lang niet klaar met wat er nu op zit en kan zeer waarschijnlijk zo'n kit zelf samen stellen met eventueel een lekkere twanky snare er bij.
O en de houder van de module past keurig in de standaard klemmen zoals van yamaha en roland.
Ik wil ook nog even bezig om met een y kabel, stereo naar 2 keer mono en 2 triggers om twee dingen (ik twijfel nog over een woodblock of iets van een stukje buis) te maken welke ik op mijn rack kan zetten voor "aparte" geluiden zoals woodblock of cowbel.
Beetje zoiets als de ddrum tube, Btw als iemand nog zo'n tube heeft liggen, of 2, ik wil ze heel graag !!!!