Zo, de rug is hersteld
en de vrouw is wederom een paar dagen van huis, dus ........ de ATV aDrum (eindelijk) in gebruik genomen door deze in de woonkamer op te bouwen (plaats ik nog een fototje van).
De (echt) eerste indruk. Mooi afgewerkte drums, heel goede triggering (hoewel de hi-hat bij 1ste ingebruikname nog enige aanpassing/afstelling behoeft) en mooie sounds. De op de aD5 te selecteren
12 standaard kits geven een goede en positieve indruk van de soundkwaliteit van deze module. Zowel 'dry' als 'ringing' snares en bassdrums zijn voorhanden, klinken allemaal erg natuurgetrouw.
Persoonlijk vind ik in de default-settings de tom-sound te zacht t.o.v. de snare en bassdrum.
Ook een aantal puntjes van kritiek:
- de ATV hardware adviseer ik er niet bij te kopen, deze is hoogstwaarschijnlijk niet heel slecht (hoewel ik voor wat betreft duurzaamheid enige twijfels heb) , is het ook beslist niet de kwaliteit die we kennen van Pearl, Tama, DW, Mapex, Gibraltar etc. De eerste inbusbout viel al vrij snel uit de tomarm.
- De Mesheads zijn niet al te springerig, maar ik prefereer denk ik toch de Real Feel 3-ply heads van drum-tec.
- Ter bescherming van de bassdrumhoop tegen beschadigingen als gevolg van het bassdrumpedaal wordt een "lullig" stukje rechthoekig rubber meegeleverd. Gelukkig had ik nog een Pearl HPP-2 op voorraad en heb deze geplaatst, functioneert beter en ziet er netter uit.
Wordt vervolgd.