Ik heb zo'n Ludwig Breakbeat kitje.
De klank vind ik heel behoorlijk (gezien de maten en het prijskaartje) - behoorlijk wat body. Alleen de snare gebruik ik nooit. Die is merkbaar van mindere kwaliteit (maar niet persé onbruikbaar).
De footprint is misschien niet revolutionair kleiner (maar toch aanzienlijk kleiner dan m'n andere drumkits) maar vooral het verplaatsen kost veel minder tijd. Met twee keer lopen heb ik alles in de auto. Normaal loop ik een keer of 6 a 7 i.v.m. het gewicht en de afmetingen. Ik zou dan ook een licht setje hardware erbij kopen voor eventuele cymbals.
Voor het geld (circa 400e volgens mij) een meer dan prima kit.
Ik hoef nu ook maar 2x te lopen voor mijn 4-delige set in normale maten. Ik durf te beweren dat het hem gewoon niet echt in de grootte van de drums zit.
1e keer: met 2 handen plastic box met daarin snare, pedaal, zitting kruk, stokkentas, hihat, muziekmap, en aan weerzijden houd ik dan met elke hand de 12 en 14" toms aan de hengels van de tassen vast.
2e keer: 1 hand: bassdrumtas aan hengsel, bekkenkoffer (2x20+1x17), met andere hand trek ik zware hardwaretas mee en daarop liggend een matje.
Ik gebruik af en toe een karretje als ik van te voren weet dat ik verder moet lopen, maar gebruik die steeds minder vaak, omdat dat weinig zin meer heeft nu ik het setje in 2x lopen weet te pakken.
De hardwaretas laat ik tegenwoordig gewoon in de auto of de schuur liggen, drums en bekkens gaan na spelen de kelder in en blijven ingepakt staan.
Alles kan makkelijk in mijn Peugeot 308sw die ik min of meer mede voor drums vervoeren heb gekozen, niet te groot, maar alles kan achterin waarbij de zaak laag ligt en niet meer zichtbaar is. De bak voor het reservewiel (die ik niet heb) heb ik er ook uitgehaald, levert nog meer ruimte.
Wel kijk ik nog wel eens rond of ik lichtere bekkenstandaards kan vinden, daar zit veel gewicht in, een dubbelbenige 3 delige boomstandaard weegt flink meer dan een compacte 2 delige enkelbenige standaard. Ik heb ze trouwens allemaal flink ingekort met een pijpensnijder, niet dat dat echt heel veel scheelt ;-).