De lage temperatuur is op zichzelf niet zo erg voor de kit. Het wolkje uit je mond duidt er alleen maar op dat het koud is, heeft niets met vochtigheid van de buitenlucht te maken.
Temperatuurschommelingen daarentegen zijn wel een probleem omdat er dan condensvorming optreedt, denk maar aan dauw 's ochtends. Dat de dekens 's ochtends niet vochtig zijn zegt dan ook nog niets. Kijk vooral naar de metalen oppervlaktes zoals standaards of bekkens. Als daar condens op zichtbaar is 's ochtends zou ik de kit zo snel mogelijk verplaatsen.
Wat Nijlpaard zegt, "better safe th
an sorry" en de kit misschien toch tijdelijk even elders opbergen.
De bekkens zou ik me het minste zorgen over maken. In het ergste geval wordt de brilliant finish iets doffer of ontstaan er wat kleine patina puntjes. Het is voornamelijk het hout van de kit dat gaat werken onder vocht en de hardware die gaat "pitten" (kleine roestvlekjes door het chroom heen).
Ik had de cymbalen vannacht in een hardcase gedaan maar ik denk dat als ik ze op de stands laat dat dat nog beter is omdat het hogerop iets warmer, wellicht ook droger is.
Die meter hoogteverschil gaat geen verschil maken op een ruimte