Hoi welkom op dit forum
(ik denk dat deze post naar 'stel jezelf voor' verplaatst gaat worden)
Maar on-topic: Ik denk dat velen van ons vroeger in de fanfare meegespeeld hebben en zo het 'trommelen' geleerd hebben. Met een beetje gevoel voor ritme en muzikaliteit is de overstap naar een drumset niet heel erg moeilijk.
Ik ga er vanuit dat een aantal het zichzelf aangeleerd hebben en dat een aantal op drumles zitten cq. gezeten hebben. Percentages kan ik je helaas niet geven
Voor mijzelf gesproken ben ik op mijn 9e begonnen bij een drumfanfare en heb zo leren trommelen. Pas veel later (op mijn 28e ofzo) ben ik gaan drummen en heb ik ook les genomen. Daar ben ik mee gestopt en zit nu in de trial and error fase, maar gelukkig ben ik redelijk autodidact
Je moet voor jezelf kijken wat je prettig vind. Zelf aanmodderen is leuk maar tot op zekere hoogte. Wil je verder komt een drumleraar al gauw in beeld. Wellicht kun je met een muziekschool gaan praten, daar geven ze voor een goede prijs drumles. Een privéleraar zoals ik had wordt al gauw erg duur.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en vergeet niet: drummen moet vooral leuk en ontspannend zijn!