Gisteren de padtech hihat controller binnen gekregen.
Het gaat allemaal niet snel en de communicatie wat stroef maar uiteindelijk is alles netjes afgeleverd.
En HET WERKT, nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal want heb de originele 2box niet.
De padtecht controller is een buis (vrij kleine diameter) met daarop de controller, je krijgt er overigen twee passtukken bij zodat het op je bestaande hihat standaard past. Het geheel zit keurig en, zoals ik nu kan bepalen, heel degelijk in elkaar.
Je sluit de hihat pad met een bijgeleverd kabeltje aan de controller en de controller aan de 2box.
Het systeem werkt met een clutch die op een foam vlak komt, en zo registreert of de hihat dicht of open is. De pad zelf gaat dus niet op en neer.
Overigens moest ik wel de pad aanpassen (gat vergroten) om het op de padtech te kunnen plaatsen:
Moest ff wat tweaken, er zit een draaiknopje op de controller die je goed moet instellen om te kunnen kalibreren, maar het werkt.
Overigens zit er een ledje op de controller die aangaat als de kabel (juist) is aangesloten.
Eerst indruk, heel goed gemaakt, werking is goed al komt het dicht gaan van de hihat wat hard door.
Ik dat het te harde geluid bij sluiten van de hihat vooral te maken heeft met de trigger(s) van de hihat.
Het is een oude yamaha hihat en ik moet nog ff wat verschillende triggers testen, die yamaha triggers zitten gewoon met connectoren aan een printplaatjes.
Zo kan je door het wel of niet aansluiten van de trigger bepalen welke wel of niet gebruikt wordt en aangezien het een kwestie is van uitproberen kan ik daar mogelijk nog wat mee.
Dus deze week nog wat tweaken met de triggers en de settings op de 2box, het werkt goed maar ik heb het idee dat er meer uit te halen is kwa (fijn) gevoeligheid/dynamiek.