Bedankt voor de reacties!
Uiteraard heb ik zelf ook beide merken (en tevens de Alesis DM10 Pro) 'bespeeld', voor zoverre als ik op dit moment kan drummen. Ik moet zeggen dat de Yamaha me qua speelgevoel inderdaad iets meer aantrok; zelf ben ik altijd een groot Roland-fan geweest als het gaat om elektronische drumstellen, maar ik kan me goed vinden in het verhaal van de verkoper bij de muziekwinkel waar ik ben geweest. Omdat ik nooit echt akoestisch gedrumd heb (enkel bij mijn ex, wie tevens op hoog niveau drumt en van wie ik de grootste liefde voor het drummen als het ware 'overgenomen' heb, een paar kleine basisdingetjes), kan ik beter kiezen voor een pad die wat minder 'terugveert', zodat de overstap uiteindelijk minder groot is.
@ paQ: Goed idee! Ik zal zeker eens kijken of het mogelijk is die hi-hat erbij aan te schaffen. Weet je toevallig of deze uit twee verschillende bekkens bestaat of dat het één geheel is?
@ drum1964: Ik ben me ervan bewust dat het toch zeker nog wel wat geluid geeft; echter is dit niet het grootste probleem, zolang het maar niet door het hele huizenblok klinkt.
Dit is overigens wel de reden dat de Alesis, waarover ik hierboven schreef, direct afviel...