Voorraadinformatie op de website is direct gekoppeld met het voorraadbeheer in het ERP-systeem dus in dit soort gevallen klopt de voorraadinformatie op de website wel. Alleen komt het voorraadbeheer niet overeen met de fysieke voorraad.
In het verleden heeft Bax-Shop dan waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt waardoor het fysieke product wel is meegegeven aan een klant maar dit administratief verkeerd verwerkt is.
Stukje context; maakt het niet minder vervelend. :-) Bij Thomann heb ik zelf nooit problemen gehad. Maar hetzelfde geldt voor Bax-Shop voor mij.
[/quote]
Dat is inderdaad een reële mogelijkheid,
Een andere mogelijkheid die wat zorgwekkender zou zijn, is de volgende. De afboeking op de website wordt pas zichtbaar indien het product een andere status krijgt dan 'gereserveerd' na een verkooporder. Bijvoorbeeld: het voorraadniveau op de website wordt pas aangepast indien het artikel daadwerkelijk gepickt is. Vrij eenvoudig te testen door een bestelling te plaatsen en de voorraadstand op de website opnieuw te checken. Heb nu echter niets wat ik zou willen bestellen
M.a.w.: de website toont het fysieke voorraadniveau excl de orders die daar nog op doorbelast zouden moeten worden. Afhankelijk van hoe snel na een bestelling gepickt zal worden zit er dus een vertraging in datgene wat er op de website wordt getoond en de werkelijke voorraad.
Ik zou het graag eens van binnen willen zien aangezien ik in m'n werk veel met (slecht geïmplementeerd) ERP/WMS-systemen te maken heb. Super fascinerend!
Verder heb ik overwegend (niet alleen maar) goede ervaringen met de service van Bax, moet ik zeggen.