Hoi,
Ik ben nieuw hier dus even een kleine voorstelling.
Ik ben Ron, 43, speel toetsen, mondharmonica, zing een beetje, gitaar en in mijn band ben ik bassist. Tevens ben ik een beetje geluidsman voor de band en heb ik thuis een homestudio (oa MAC met Mainstage, Logic Pro 9, monitoren, interface, midi etc).
Ik zou thuis graag een Electronisch Drumkitje willen hebben om ook met de drums eens aan de slag te gaan, ik heb echter niet de ambitie om later op een "echt" drumstel te gaan spelen.
Vandaag even bij de oude "Feedback" geweest om eens wat uit te proberen. Ik heb de Alesis DM lite maar gelaten voor wat het is
Wel een Roland TD1, 4 en 11 geprobeerd. Uiteraard ond ik de TD11KV hweer het beste maar valt buiten budget. Blijven de TD-1KV en de TD4KP over. Mijn gevoel zegt dat ik bij de TD-1 meer waar voor mijn geld krijg (betere snare, fijner statief), welliswaar met een mindere module. Dat laatste denk ik op te kunnen vangen dmv het via Midi aansluiten aan mijn MAC. Klopt mijn gedachtegang ?
Eigenlijk probeer ik 2e hands iets te vinden, kom dan al snel uit op een HD-1. Is dit een beetje vergelijkbaar met de TD-1KV of zeggen jullie ... Niet doen. Let wel : Het is maar voor erbij, ik heb geen ambities om een echte drummer te worden, althans ... Nog niet
Qua budget dacht ik aan 250-400 Euro voor een gebruikte set. Nog tips ?
Ik hoop het te horen.