@paQ, bedankt voor alle moeite!
@HHBBXX, zeker niet iedereen met een dtxpress heeft hetzelfde probleem. Ik heb er alleen al een aantal berichten over gezien. Ik zag dat iemand van een Sennheiser HD201 (dacht ik) naar een HD205 ging, maar in principe ben ik nu op zoek naar een goede koptelefoon. Over de Sennheiser HD205 las ik dat hij wel pijn doet aan het hoofd.
De instellingen heb ik vandaag even gecheckt, hij stond volgens mij op 117 en kon tot 127, er was wel een hoorbaar verschil, maar niet genoeg voor mij. Ik ben mij ervan bewust dat het niet zo hard moet staan om mijn oren te beschadigen, maar het was gewoon niet genoeg.
Aangezien ik begrepen heb dat er ook een aantal mensen een koptelefoonversterker gebruiken, ga ik zo eentje aanschaffen. Naast een goede koptelefoon (waar ook de meningen over verschillen uiteraard).
Momenteel heb ik een 2e hands Denon ah-d1001 in mijn vizier. Ik ga ervan uit dat ik in ieder geval 32 ohm moet hebben, ik weet niet precies waarom, maar dat las ik ergens, volgens mij komen de bassen beter door. Daarnaast een brede frequentiebereik, ook al weet ik dat dat ook niet alles zegt. Normaalgesproken kun je een koptelefoon testen in de winkel, maar ik moet in principe elke headphone testen aan de kit, dus dat gaat niet zo makkelijk. Mijn plan is dus gewoon een goede te kopen en vanuit daar verder te werken.
Maar goed,
iedereen bedankt voor de moeite en ik ben altijd open voor suggesties.