Voor de Yamaha sets moet ik je even doorverwijzen naar andere experts maar wat Roland betreft kan ik je wel helpen.. Ik heb zelf de TD-11 module en daar kun je niet heel veel meer op aansluiten dan standaard 3 toms, een snare, Hi-hat en 3 cymbalpads (waarvan één met 3 zones voor een CY-13R).
Alle aansluitingen die er verder op zitten zijn uitgangen.
Op de TD-15 kun je nog wel een extra tom aansluiten maar daar houdt het ook mee op.
- kan ik bij alle modules makkelijk extra tommetjes/cymbals toevoegen, direct of via extra module
Bij de Roland TD-15 kun je nog één triggerpad aansluiten via de Aux-in
- kan ik bij alle modules rechtstreeks via midi (SPD-11) geluiden uit de drummodule aansturen
Nee voor zover ik weet gaat dit niet. Andersom gaat wel, je kunt via MIDI out wel een sampler of software aansturen
- zijn alle kits makkelijk uit te breiden (zie genoeg toms en cymbals staan maar geen rack onderdelen bijvoorbeeld)
Bij Thomann hebben ze van Roland wel rack onderdelen, volgens mij van Yamaha ook. En anders moet je kijken of Gibraltar rack hardware gaat passen, hiervan is genoeg verkrijgbaar
Maar geef in Goes je ogen en oren goed de kost want daar staat nogal wat opgesteld aan E-drums. Denk dat je daar best kunt slagen.