Beste,
Na op het vorige forum weer eens te hebben ingelogd kwam ik erachter dat dit nieuwe forum tegenwoordig wordt gebruikt. En omdat ik met de zoekmachine geen topic kon vinden over heel-toe wilde ik in een nieuw topic mensen om hun mening vragen betreffende deze techniek.
Het zit namelijk zo:
Ik ben pas begonnen met heel-toe en er viel me iets op waar ik graag andermans mening over zou horen:
- Je kunt, zoals vaker ook wel in filmpjes te zien is, eerst de ene voet afwerken (RechtsHeel, RechtsToe) en daarna de andere. Bijvoorbeeld Rh, Rt, Lh, Lt. Even uitgaande van 4 16-en per tel houdt dat dus in dat je per voet 2 16-en achter elkaar speelt en je heels in principe 8-en spelen.
- Een andere optie is om Rh, Lh, Rt, Lt te doen. Houdt in dat je per voet 2 8-en speelt, waarbij je de 16-en dus wisselt tussen beide voeten. Je hebt dus een 16e de tijd om je rebound uit te voeren.
Is dat te volgen? En is er iemand die misschien beide manieren heeft geprobeerd? Wat ik namelijk merkte is dat bij optie 1 de snelheid van je rebound de beperkende factor is, terwijl bij optie 2 de maximale snelheid wordt bepaald hoe snel je beide heels en toes achter elkaar kunt doen. En ik ervaar het wisselen tussen beide voeten als zijnde gemakkelijker dan het snel uitvoeren van die rebound.
Optie 2 maakt het snel spelen van triolen dan wel weer iets ingewikkelder...