Dan houd ik het wel bij dit draadje.
En als je het niet wilt weten, dan lees je het toch niet?
Het probleem is nog beter in kaart gebracht.
De andere buur die naast de herrie-buur woont...woont er ook al 7 jaar.
Die heeft ook last van zijn getik op zijn bureu en woont op 4 meter van zijn sta-caravan af.
Ook die word er knettergek van.
Maar dat is ook al een nachtuil waardoor die er zelf ook praktisch weinig last van heeft.
Ik hoor de herrie-buurman vaak rondom 2 a 3 uur snachts.
En beiden gaan ze pas rondom 5 uur smorgens slapen.
Andere buurman die last heeft van herrie-buurman hoor ik zelfs niet eens stofzuigen als die bezig is.
EN die heeft een luide stofzuiger!! Geen geintje daarmee.
Een gemiddelde harde stofzuiger gaat met 80db.
Dat betekend dus dat herrie-buurman luider dan 80db zit te tikken op zijn bureu.
Hoe dan ook..ik moet dit nog even volhouden want deze week heb ik opnieuw een gesprek met hem waar zijn begeleiden eindelijk erbij kan zijn.
Dan word het even geluid meten met een decibelmeter...en verder kijken voor geluidisolatie voor zijn eigen woonunit.
Die mag hij zelf betalen.
Ik weet dat jullie zoiets hebben van WFT!!! Dat kan toch niet? Uiteindelijk dus toch wel.
Ik weet dat het gros van de drummers graag willen drummen, en als er afspraken qua tijden gemaakt kunnen worden met de buren die bij beiden partijen passen..iedereen erg blij is.
Mischien dat dit draadje inderdaad erg raar begint te worden..en ik moet toegeven dat het ook inderdaad erg raar is.
Maar mischien dat er zelfs mensen in de toekomst nog wat kunnen hebben aan dit draadje.
Inmiddels heb ik meer informatie opgevraagd en ben op deze isolatie uitgekomen.
http://www.zilenz.nl/akoestische-isolatie-1/polypress-geluidsisolatieScheint zeer goed te helpen...er zit een stukje nu voor me op de post om te kijken of het helpt.
(Proefmonster)
Verder ben ik ook gaan kijken naar het tikken van de voeten op de grond en isolatie.
En waar kom ik uit? Drumfora's....
Het doorgalmen van de klopper op de bass-drum geeft zo te lezen wel meer problemen bij diverse mensen.
Maar zo leer je ook nog wat.
Kom ik uit op een mooi stukkie wat die mag maken..hij houd namelijk van klussen...mag die gaan klussen ook.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,796.25.htmlEn anders moet die maar eens leren om zacht te tikken omdat die toch dan wel gigantisch veel geluid maakt.
Het is niet zo dat ik hypergevoelig ben hoor.
Dichtslaande deuren, keukenkastjes, langsrijdende auto's, boten, vrachtwagen, treinen...ik slaap er wel doorheen.
Maar dat tikken? daar lig ik dan wel letterlijk wakker van.