Lijkt mij inderdaad ook, gewoon een strategische zet voor de financiƫn waarschijnlijk.
Het gebeurt vaker dat een grote firma diverse meerdere 'concurrerende' bedrijven bezit en ze in de markt laat zonder zich met de visie en organisatie te bemoeien. Ook al richten de merken zich (gedeeltelijk) op dezelfde markt/hetzelfde marktsegment.
General Motors heeft Opel en voorheen Saab. Volkswagen Group bestaat uit Volkswagen, Seat, Audi en Skoda. BMW heeft o.a. Mini en Rolls Royce. Wij zien verschillende auto's (en dat zijn het ook), voor hen maakt het onder de streep niet zoveel uit welke je koopt.
Zolang de bedrijven die DW nu heeft overgenomen winstgevend zijn en de prognose is dat ze dat blijven, denk ik niet dat er echt veel wordt veranderd. Elk merk heeft een karakter, doelgroep en aanhangers. De toplijn van Gretsch discontinueren bijvoorbeeld zal er niet voor zorgen dat men dan maar verschuift naar DW.
Interessant? Ja. Gaan wij er iets van merken? Nee.