De MIDI notes die de drumkit-onderdelen in de software op je computer hebben, verschillen meestal van de MIDI notes die je pads op je e-kit hebben (voor de KAT KT-3 is dit zeker zo).
Daardoor zul je, als je niets doet en je je computer aansluit op de drumkit, bijv. bij het hitten van een tom, opeens een ride bekken horen oid.
Dus om het juiste geluid te triggeren, moet je de MIDI notes aanpassen op je KT3 module. Dat doe je als volgt:
- Je slaat op een pad (bijv. high tom-1), je hoort op dat moment niet het geluid wat je wilt (bijv. de ride).
- Op de module druk je op VOICE totdat je MID in je display ziet.
- Ga nu met je + en - spelen, totdat je voor die pad het juiste geluid hebt. (en meestal kun je tegelijkertijd als je op de pad slaat, op je computer ook zien of je het juiste element te pakken hebt).
- Herhaal bovenstaande stappen voor de rest van je pads / cymbals.
- Save je kit even naar een U66 ofzo...dat je altijd weet, dat nummer is mijn "MIDI-Kit".
Ikzelf heb alleen ervaring met Addictive Drums 2, daar is bij mijn weten niet zo een kant en klaar MIDI schema voor op te lepelen van...kick heeft nummer x, snare heeft nummer y...etc. Mogelijk dat andere software programma's (zoals Superior Drummer, etc) dit wel hebben, dan hoef je niet te klooien met het zoeken naar geluiden, dan kun je met de + en - direct naar de juiste MIDI noot gaan.
Oh en om je LOCAL mode te schakelen, druk je op UTILITY totdat je LOC ziet...dan kun je met de + of - deze aan of uit zetten.
Wat betreft de moeilijkheid van de module...ja, het zit iets anders in elkaar dan bijv. een Roland module, maar het is - met zoveel dingen - het trucje kennen...en als je dat eenmaal weet, gaat het de volgende keer sneller.
Kun je hier wat mee? Als je nog meer KAT vragen hebt, laat het me weten.
Veel plezier!
gr.
Chris