Hey
Ik ben aan het kijken om komende periode over te stappen op een hele nieuwe set handgehamerde (jazz) bekkens.
Ik heb nu een gehele set van B8 bekkens (14hh, 16cr, 18cr, 18ch, 20ri) maar deze ben ik een beetje ontgroeid.
Voor de nieuwe bekkens is wek een belangrijk punt, het miet wel een beetje budget blijven, dus bijvoorbeeld niet Meinl Byzance, want dat is voor mij onbetaalbaar.
Zelf ben ik op zoek naar t volgende (alles hand gehamerd):
Ride: jazz sound mer een mooie cup sound. 20 of 21 inch
Crash: langer en warmere dark sound, vooral niet te schel geluid. Misschien een 17 en 18/19 inch
Hats: heldere maar toch ook warme sound. 14"
De china ben ik niet van plan mee te pakken, aangezien ik die nauwelijks gebruik.
Qua merken denk ik dat ik eerder moeten denken aan merken als Istanbul (mehmet) of iets als Masterworks. Sabian is geweldig, maar een beetje spul hiervan is gewoon echt te duur voor mij.
Het nadeel is alleen dat merken als Istanbul niet overal verkocht worden, vooral niet bij ons in de buurt. Dan wordt het bestellen bij Thomann, waar ik niets zo'n voorstander van ben.
Heeft iemand ervaring met dit soort merken, en zoja, welke typen bekken van Istanbul e.d. zouden jullie dan aanraden? Testen kan wel natuurlijk, maar de dichtstbijzijnde dealer van deze merken is voor mij 2 uur rijden, wat het dan wel een hele dure test maakt.
Nogmaals gelieve niet met adviezen als Byzance of HHX te komen. Dit zijn geweldige bekkens natuurlijk, misschien wel nagenoeg de beste op de markt, maar voor mij (17 jaar) simpelweg niet te betalen. Een goedkoper Turks bekken lijkt mij dan een beter alternatief (naturkijk wel WAT kwaliteit! )
Alvast bedankt.