Wat erg zeg. Over zoiets kun je toch afspraken maken? Ik ben het dan ook niet helemaal eens met wat hierboven gesuggereerd wordt (dat Klaaske het probleem vormt). Natuurlijk, je zit niet te wachten op constante herrie, en Klaaske had hier misschien al vanaf het begin duidelijk over moeten communiceren (toen alles nog koek en ei was). Maar een korte sessie op een vast tijdstip (desnoods niet iedere dag) moet toch kunnen? Die buren wonen daar tenslotte niet alleen; ze hebben (net als Klaaske) met anderen rekening te houden. Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik zelf ook drum, maar het is gewoon een teken van volwassenheid dat je geeft en neemt en redelijke afspraken kunt maken? Als bij mijn buren (vals) zingen een passie is, wie ben ik dan om hun hobby af te pakken? Je maakt afspraken over tijdstippen en duur, en dat lijkt mij meer dan genoeg.
Een beetje tekenend voor de huidige zeikmaatschappij, dit. Toen mijn schoonouders 3 kipjes kregen, waarvan één een haan bleek te zijn, begon de buurvrouw al te steigeren en spastisch te doen en leugens te verspreiden onder de buurt, dat mijn schoonouders "niet voor rede vatbaar waren" e.d. Resultaat: uiteindelijk is de haan bij iemand anders ondergebracht; niet het recht, maar het uitschot van maatschappij (categorie: zeikerds, beledigden/gekwetsten en tokkies) zegevierde.
Succes met je probleem, Klaaske!