Drummodule/trigger gezocht!

Gestart door JoëlDrummert, okt 03, 2014, 17:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JoëlDrummert

Beste mensen,

Onlangs heb ik paar drumpads met jack aansluiting gekocht. Deze wil ik gebruiken om mooie drumsounds toe te passen in combinatie met akoestische drums en toetsen/synths. Denk hierbij aan claps, clicks, maffe geluidjes en gewoon vette drumsounds.
Bijv in de style van Amatorski of https://www.youtube.com/watch?v=4gndf71fbUM

Ik heb hier een Alesis D4 tot de beschikking, ook wat dingen mee uitgeprobeerd, maar deze werkt niet meer optimaal (display kapot/enkele ingangen werken niet meer goed etc). Daarnaast wil ik het ook in live situaties kunnen toepassen, dus een apparaat die makkelijk is in de omgang is dan wel een vereiste.

Ik heb geen flauw idee wat er te halen valt binnen drummodules/triggers (of in mijn situatie wellicht iets anders wat geschikter is?).
Zoals gezegd, gemak voor live situaties staat voorop en daarnaast ook een betaalbare prijs (waarbij ik niet weet vanaf welke prijs de kwaliteit goed is).

Ik hoor het graag!

Joris

Als je niet heel veel tegelijk wilt gebruiken kan je misschien een Roland Tm 2 even checken, kan je ook je eigen samples gebruiken.

Otje

Nou Joël, in het Youtube filmpie getoonde Roland multipad, (een SPD -SX) vermoed ik, is wel iets voor jou, denk ik. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wel wat. Naast de 9 slagvlakken kan je er ook nog drumpads\kickpads op aansluiten. Tevens eigen samples laden naast de meest maffe standaart geluiden die er al in zitten.

http://youtu.be/KrEEP6_DAjc

Nog een aanrader van mij; De Clavia Nord DRum; Mooie sound en een handig apparaatje. Ik vind het éen van de betere modules op de markt. Kijk maar...

http://youtu.be/ULfxgChoQfY

musiqman

#3
okt 03, 2014, 23:21 Last Edit: okt 03, 2014, 23:22 by musiqman
En check dan ook de DTX Multi 12 van Yamaha (iets meer percussieve sounds, oosterse, electronische, synth, piano, orchestral en natuurlijk drumsounds) 12 pads, max 6 extra mono trigger inputs (of 3 stereo/triple) 2 footcontrol inputs en je eigen sounds in laden en connecten via usb en midii met je conputer.

En ook de dtx700 module kan een fijne module als je al pads hebt. En ook hier kan je sounds inladen.

Technobeat

Nog een aanrader van mij; De Clavia Nord DRum



Mooie module Otje , met veel sounds of the 70'' and 80'' , beetje Kraftwerk achtig :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#5
okt 05, 2014, 18:47 Last Edit: okt 05, 2014, 18:49 by Otje
Tja Techno (& Joël) ik zie m'n droomkit voor me: Clavia Norddrummodule 2 / ?*-drumpads / Gen 16  :P

*Drum-tec ?

Technobeat


Dromen KUNNEN werkelijkheid worden  :Y ( als de financiën het toestaan ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JoëlDrummert

Bedankt voor de reacties!

Zitten fraaie dingen tussen, maar ook wat dingen die boven mijn budget liggen ;)

De Roland TM 2 lijkt me wel een leuk apparaatje, en valt qua prijs ook meer binnen m'n budget. Eigen samples gebruiken is ook mooi.  Nadeel is dat deze maar 2 triggers heeft, terwijl ik 3 pads heb.

De Clavia Nord Drum lijkt me ook een mooi ding, en de eerste versie is 2e hands geloof ik ook nog wel betaalbaar.

De DTX Multi 12 Yamaha spreekt me weer aan qua percussieve, oosterse klanken enzo.


Heeft er iemand ervaring met de Roland SPD serie?

En is er een oudere variant van een bepaald type interessant om in de gaten te houden om die 2e hands op de kop te tikken?  Rond een budget van hooguit 150 bijv,

Robert-Jan

Als je eigen sampels wilt hebben dan is de spd-s de voorloper van de spd-sx.
Maar die kom je nog niet tegen voor €150,-
Een spd 8 of 11 mischien wel, maar die kan alleen interne geluiden afspelen..daar zitten dan weer wel claps clicks en maffe geluidjes tussen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

via 2 splitter kabels kun je totaal 4 pads op de TM-2 aansluiten

Otje

Alesis heeft ook een aantal interessante nieuwe produkten; met name de Samplepad(pro) en de Samplerack lijken me de moeite waard ,zeker gezien het prijskaartje dat er aanhangt.

       

Technobeat


Otje . Dus eigenlijk kun je het Alesis Sample Rack ook gebruiken als standalone Drummodule 8) :) .
En hij kost maar +/- 220,= euro :) :) .
Er zitten tien voorgeprogrammeerde kits in en je kunt ook zelf samples ( complete kits ) inladen .
Ben benieuwd hoe realistisch die tien ingebouwde kits klinken , en als die goed zijn wil ik de gok wel wagen en zo`n '' module '' kopen . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JoëlDrummert

Hmm die Alesis samplepad lijkt me wel een interessant ding. Ik denk voor mij voorlopig genoeg opties, en een mooie prijs.
Bedankt voor alle reacties!

Technobeat


Die is bij Bax te bestellen voor 249,= euro , alleen de levertijd is voor als nog drie weken :/ .
ik ben er ook over aan het denken , maar welke sounds deze voordelige module voortbrengt is afwachten.
Voordeel is wel bij deze online aanbieder dat je het altijd binnen 60 dagen kunt terug sturen mocht het niet aan je wensen voldoen .

De verleiding is toch groot bij mij om er één te bestellen :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JoëlDrummert


Die is bij Bax te bestellen voor 249,= euro , alleen de levertijd is voor als nog drie weken :/ .
ik ben er ook over aan het denken , maar welke sounds deze voordelige module voortbrengt is afwachten.
Voordeel is wel bij deze online aanbieder dat je het altijd binnen 60 dagen kunt terug sturen mocht het niet aan je wensen voldoen .

De verleiding is toch groot bij mij om er één te bestellen :') .


Ik bedoel de samplepad he, niet de module ;)

baszuidwijk

De Sample Pad kan alleen met mono samples uit de voeten. Dat weerhoudt mij ervan om er mee aan de slag te gaan ondanks de prijs van € 129. De Sample Pad Pro lijkt voor € 259 (Bax-prijs) een betere optie, maar ik kan op de website van Alesis niet achterhalen of deze wel met stereo-samples uit de voeten kan. Weet iemand daar meer over?

Technobeat


Hey is dat interessant Bas , want de module zou gelijk zijn aan de Sample Pad Pro , dus als die ook niet met stereo samples uit de voeten kan is dat een behoorlijk minpunt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog