Ook goede tip! (Deels) onbewust deed ik dat al maar kan nooit kwaad om je er 'bewuster' van te worden.
Mijn initiële vraag eek me iets wat lastig met tekst uit te leggen viel maar vanavond een repetitie gehad in een akoestisch nogal onvoordelige ruimte en ben er al 10x handiger in geworden merk ik. Ervaar zoveel meer controle op dit gebied nu.
Niet dat ik eerder aan het hakken was maar kan dynamisch én qua sound veel meer eruit slepen wat ik in mijn hoofd heb.
Wel mooi om ook op deze manier nog meer uit je cymbals te halen. Ook leuk om te merken hoe verschillende cymbals er weer anders op reageren. Zit zoveel karakter in die dingen. Op de een of andere manier word ik vooral verliefd op mijn K 18 dark light. Heb hem nog niet zo heel lang maar is wel precies waar ik naar op zoek was. Is op zich wel een heldere crash maar met een droge 'afdronk', die ook weer niet overdreven droog is. In die zin zo makkelijk bespeelbaar. Als het moet kan je hem laten snijden maar die helderheid kan je - schijnbaar, merk ik nu - er ook uitlaten.
Sommige andere crashes (heb het nu echt met een aantal geprobeerd) reageren toch weer iets anders dan ik zou verwachten. And so the search continues :-)
En zo raak je je leven lang niet uitgeleerd met drummen. En dit is nog iets super kleins. Merk zelfs dat ik er ook verder beter door ga spelen omdat nu ik merk dat ik dit beter aan het beheersen ben het verder meer 'rust' creëert.