Ik had in theorie een plan uitgedacht om een subkick te bouwen van een tom die ik niet gebruik, zonder permanente schade aan te richten. Vandaag heb ik het uitgeprobeerd, en het werkt prima!
Als eerste heb ik research gedaan. Daaruit bleek dat je voor een subkick het beste een 6 tot 8" speaker kunt gebruiken.
Vervolgens heb ik een 6.5" Fender speaker van marktplaats afgehaald voor een tientje, en de rest van de onderdelen over het internet besteld.
De speaker heb ik in een iet's groter geknipte bassdrum plak O-ring vastgezet. De schroefgaten heb ik nog wat extra verstevigd met het restant van de O-ring wat ik weg heb geknipt. De aansluiting is geoon een gestripte XLR plug die ik aan de speaker vast heb gesoldeerd en getaped.
In het Resovel heb ik de XLR aansluiting gemaakt. Aan de binnenkant van het vel gaat de XLR die aan het Fender speakertje zit er aan, aan de andere kant kan zit de XLR aansluiting voor de mengtafel. De patch had ik nog liggen, die zat bij mijn nieuwe resovel.
De binnenkant van de ketel
En eenmaal in elkaar gezet. Eventueel had ik de speaker iets hoger in het vel kunnen zetten, had de XLR aansluiting er onder gekunt, maar ik vond dit ook wel wat hebben. Het staat wel chique. Het statiefje heb ik ook al klaar staan, maar daar moet ik nog een stang voor inkorten, anders is hij net te hoog. Ik ben er wel blij mee!