Dat niet zo zeer, maar als iemand die een voorliefde voor kleinschalige ondernemingen en bijbehorende ondernemers heeft (al werk ik zelf bij een keten met 200 winkels) heb ik soms het idee dat er wel héél gemakkelijk naar webshops gegrepen wordt, terwijl er misschien een klein eindje rijden verderop een ondernemer zit die hetzelfde spul kan leveren, tegen (met een beetje realiteitszin van die ondernemer) een prijs waar Thomann echt niet veel onder hoeft te zitten, maar wél met persoonlijke service.
Ik zeg hierbij niet dat de service van Thomann slecht is, maar het is zeker niet hetzelfde als een winkelier waar je binnen kan stappen en spullen proberen en nog belangrijker beluisteren voor je ze aanschaft.
En zoals Joris zegt, als je lokale toko het niet op voorraad heeft of niet snel kan leveren is het logisch om voor het gemak van een webshop te kiezen. Ikzelf gebruik in dat opzicht Thomann meer als een grote catalogus om doorheen te bladeren op zoek naar wat er allemaal is. Om dat dan vervolgens lokaal te gaan checken en al dan niet aan te schaffen.