Zo, het is tijd voor nieuwe snarenmatten. Op beide snares rammelen de matten en dat krijg ik niet meer weggestemd. Matten zijn ook al minstens 2 jaar oud.
Snare 1: Sonor D454 14x5" met 20-strand Puresond Custom mat nu.
Snare 2: Rogers Luxor 14x5.5" uit 1965 met 20-strand Pearl matje (dunne ketel met re-rings, 6-lugs, triple flanged hoops, lichte strainer).
In het verleden heb ik ooit een Tama bell brass matje gehad en ik was erg gecharmeerd van de warme buzz die dit gaf, dus ik neig sterk naar Puresound Custom brass 20-strand (16 euro bij Music-Store).
Voor de Rogers snare twijfel ik echter. Ik zou graag iets minder buzz willen. Het is een vrij dunne en zeer lichte ketel, wat de snare heel responsief en open maakt. Ik lees op internet dat Rogers deze snares vroeger standaard met 16-strand matjes verkocht, dat zou beter matchen met het snarebed. Afgelopen week had ik de snare uit elkaar, en ik kon geen snarebed herkennen? De draagrand is nog origineel aan de coating erop te zien. Wat ik zo kan vinden op internet is het normaal dat deze snares nauwelijks een snarebed hebben.
Wat zou dan een fijne mat zijn om niet al te veel buzz te krijgen? Ik heb geen 16-strand brass matjes kunnen vinden.