Ik heb op de NAMM even achter die KAT Pro gezeten, en die was echt nog wel een heel eind van 'af'. Feitelijk hebben ze pads, een behuizing en iets waar geluid uit komt maar dat laatste was nog niet representatief voor wat het gaat worden. Ik denk dat het dus nog wel even gaat duren.
Die KT-3 die ze nu uit hebben ziet er dan toch al weer een stuk aantrekkelijker uit dan die KT-1 en KT-2. Er lijkt ook wat meer eigen know-how in te zitten. Beetje jammer van het hihatpedaal, maar voor dat geld (ongeveer 700 euro winkelprijs) krijg je toch heel wat elektronische drums en ze speelden niet eens beroerd. Het is natuurlijk afwachten hoe die beurssets zich verhouden tot de sets in de winkel, want dat wil nog wel eens verschillen.
Kat (of liever Alternate Mode) heeft natuurlijk absoluut de know how om een fatsoenlijk product in elkaar te zetten. De DrumKat, MalletKat en Trapkat waren hun tijd ver vooruit in de jaren '90 en worden in min of meer ongewijzigde vorm nog steeds gemaakt. Het is alleen de vraag of ze daar van Fender ook de kans voor krijgen. Alternate Mode heeft net als veel elektronica-producenten meerdere malen de eigen hand overspeeld, en heeft een paar jaar van het ene halve faillissement in het andere gehuppeld. Maar ik hoop het van harte, want die Kat Pro beloofd iets compleet nieuws te zijn op triggergebied, en die branche verdient wel weer eens een schopje onder de kont.
OT: hadden jullie al gezien dat 2Box ook akoestische triggers maakt nu?