Ik heb zelf een poosje terug ook naar deze setjes gekeken.
Mijn lijstje van pro's en con's van toen, met de opmerking dat ik de Breakbeats daadwerkelijk gekocht heb:
Ludwig Breakbeats:
Pro: Komt met tassen, riser en pinstripe's (met korreltje zout, maar werkt best prima)
Con: Bassdrumpootjes icm riser komen ingeklapt buiten de ketel uit, irritant als hij in de tas moet.
Sonor Select Force Jungle
Pro: Segment hoger
Con: Geen snare, grotere maten, grote prijs.
Yamaha Hipgig Junior
Pro: Stevige hardware
Con: 12x5 snare en hogere prijs (tenzij je nog hardware nodig hebt)
Sonor Martini
Pro: Supercompact, kleinste maten
Con: Zou het niet te klein zijn? En trekt de 14" kick het icm zulke bass spurs en een beetje goed trappen?
Gretsch Club Street
Pro: Compact, goeie hardware
Con: Omdat de kick in twee delen is lijkt hij me gevoelig voor overbelasting.
Tama Metro Jam
Pro: Compact en goeie hardware
Con: Basdrumspurs gaan het niet houden
Sonor SSE Safari:
Pro: Stevige hardware
Con: Bassdrum is wel diep
Wat mij opgevallen is aan de Breakbeats is dat er niet helemaal rekening mee is gehouden dat de ketels kleiner zijn.
Bassdrumpootjes zijn ingeklapt net ff iets te lang, memory locks zitten in de weg en de poten van de floor mochten van mij langer zijn.
Ik heb het een poosje met de bijgeleverde tassen gedaan, nu zitten er GEWA's omheen; 18x16 voor de kick 10x9 voor de 10" met tamboerijn en een 16x14 tas van Rockbag voor de floor met krukzitting.
De 10" zit met alle hardware, kleedje, stokkentas, pedaal in de door Rick genoemde Ahead Armor Sled, de andere twee tassen los.
Ik loop alles in 2 keer, 1e keer bekkentas en sled, 2e keer bass, floor en snare.
Met de fiets of het OV gaan raad ik ook met deze kitjes af. Dit komt vooral door de hardware. En ik denk dat 2 Ahead Sled's in de trein ook geen lolletje is (1 keer met een volle sled en bekkentas een workshop moeten geven, niet chill).