lees net de bovenstaande berichten en begin nu te denken aan carbosticks aangezien ik op een e-drum speel met houten 5A's van vic firth
Maakt het nog uit dat ik meshheads erop heb liggen om te kiezen voor juist wel of geen carbo sticks?
mij is altijd verteld dat je met oefenen beter zwaardere stokken kan gebruiken en als je dan lichtere gebruikt meestal de snelheid erop vooruit gaat, werkt dit ook met een e-drum of sla je dan juist te hard op de elektronica?
Dat is namelijk wat ik toch wel wil voorkomen
Als je sneller wilt worden kan dat gewoon met de stokken die je nu gebruikt. 5A's zijn prima stokken. Zelf gebruik ik 5B omdat ik die net iets lekkerder in de hand vind liggen.
Dat terzijde, Carbo sticks.. daar gaat het om.
De redenatie voor de aanschaf voor de meeste drummers, is dat ze langer meegaan. Wat ik wel heel vaak hoor en wat ik zelf ook heb ervaren is dat carbostokken niet zo lekker spelen als houten stukken. Wat mij betreft missen ze een stukje elasticiteit waardoor de feedback van de stok hel anders is.
Ik zou zelf nooit cardbosticks op een e-kit gebruiken. Ze zijn voor mij te zwaar en te log voor meshheads.
Sidenote:
Als je toch zwaardere stokken wilt gebruiken om puur te trainen, koop dan een practicepad met schroefdraad aan de onderkant. Dan kan je met je kruk en je pad in het park gaan zitten en lekker met een biertje en misschien met een andere drummer lekker zitten oefenen. Heb ik laatst ook gedaan! Heel erg leuk en je hebt er ook nog wat aan!