Vellen, denk ik, hebben meer te maken met smaak dan met waar ze mooi bij passen.
Het is maar wat je ervan verwacht of wat je mooi vind, zelf misschien welke muziek je speelt...
Ik ken het beste de Remo's dus kan ik eigenlijk alleen daarover vertellen. ik heb wel Evans gehad en een poosje Attacks.... maar goed...
Een Pinstripe is een makkelijk te stemmen allround vel, een beetje "doods" voor mijn smaak maar heel veel mensen vinden een drogere stemming op toms mooi.
Ook een Powerstroke kan, daar zit al een dempring op gemaakt
Zelf ben ik meer van een dunner vel zoals een Emperor, en op mijn toms zit nu de dikkere variant de Vintage Emperor.
Echte aanrader voor de mensen die van clear op toms gaan. veel ronde toon maar toch de tik die je van een Emperor verwacht.
Maar een coated ambassador( of emperor) kan ook mooi zijn. deze hebben meer toon en minder tik ,maar er moet wel goed gestemd worden.
Lees je in bij de vellenfabrikant, ze hebben echt mooie en informatieve websites. En ga bij wat je het beste vindt voelen of bij je past. Koop een keer iets wat minder goed uitpakt .... tja dat hebben we allemaal wel eens gedaan. Weet je dat ook weer....
Maar goed we hebben op dit forum daarover ook al best wel wat op gepost. zoek ff met de zoekfuntie op "vellen"en je vind geheid wat. bv deze:
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,434.msg51673.html#msg51673