Ja wacht even, ik zei inderdaad dat de bekkens machinaal gehamerd worden, maar dat betekent niet dat alle bekkens op dezelfde manier worden gehamerd. Zoals ik het begrepen heb wordt er computergestuurd gehamerd, en wordt er een soort random-programma gebruikt waarbij alle bekkens in dezelfde stijl worden gehamerd, terwijl er wel duidelijke verschillen zitten in de hamerpatronen, maar dat zie je alleen als je twee bekkens met elkaar vergelijkt.
Eerlijk gezegd, als het bekken goed klinkt, dan is er niets aan de hand. Wil ik wel bij zeggen dat ik persoonlijk nooit en te nimmer een bekken via postorder zou kopen. Klankverschillen binnen hetzelfde model zijn gigantisch, en je kunt ook niet vergelijken met de rest van je bekkenset. Een drumkit en hardware zou ik zeker aandurven, maar bekkens zeker niet. Bijkomend voordeel is dan dat je als je het bekken niet mooi genoeg er uit vind zien, je voor een andere kunt kiezen. Ben je misschien een paar tientjes meer kwijt dan bij Thomann, maar dan heb je wel een bekken dat naar je zin is. Zoals gezegd, het gaat wel om een hoop geld.