Wederom weer een update:
De ketels zijn zo goed als klaar, ze zijn voorzien van een mooie matzwarte verf en een matte laklaag. Het ziet er allemaal erg netjes uit. (foto's volgen)
De laatste soldeer loodjes zijn in volle gang, snare moet opnieuw gesoldeerd worden, er was geen signaal te horen.
En de cones moet allemaal strakker tegen het mesh aan... de triggering was niet overal op de mesh optimaal.
Tevens is er een nieuwe lijst met onderdelen klaar waaronder, 5x pearl iss mounts, 5x rackmounts, 5x tomarmen, en wat kleine onderdelen voor de drumrack. deze gaan eind v/h jaar de deur uit...
Ondertussen druk bezig mijn dtxpress drumrack zodanig om te bouwen dat alle ketels hierop kunnen worden bevestigd. Als de layout compleet is worden de buizen geverfd in matzwart.
Nu heb ik 2 problemen:
Probleem 1:
Ik ben bezig mijn snare te solderen.
Ik heb een Pro-sensing tringger + cone gekocht bij een gozer in Duitsland.
Nu probeer ik de trigger te solderen op mijn stereo cinch.. maar ik krijg geen enkele signaal..
Schema hoe ik het gesoldeerd heb:
Wie kan mij helpen dit op te lossen. ik heb wel docu erbij gekregen alleen alles is in het Duits dus ik snap er de ballen niet van..hahaha...
Ik zit tevens wel met een "probleem nr 2", Ik heb de vraag eerder gesteld, maar nog geen antwoord erop gehad.
Ik gebruik de dtxpress 3 module, nu kom ik helaas wat aansluitingen te kort. Ik heb een y-splitter (stereo) gebruikt om 2 toms erop aan te sluiten zodat ze als 2 aparte pad gezien worden. (op de aansluiting 9... crash2 /10) Maar dan zit mijn kastje vol. Nu wil ik wat extra pads en cymbals eraan hangen. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Is dit goed op te lossen door bv de alesis trigger I/O te kopen. Maar hoe sluit ik dit dan aan op mijn dtx? Let wel de dtx is via een lexicon lambda aangesluiten (midi) <-> (usb) naar mijn pc waarop ik Superiour Drummer 2.0 draai..
Graag zie ik jullie adviezen verschijnen...
Gr,
Rashid