Tevens kan iemand mijn vertellen als ik een alesis i/o koop om mijn module uit te breiden hoe ik dit dan op mijn dtxpress3 module kan/moet aansluiten..
Gr, Rashid
Je bent goed op weg, ziet er goed uit!
Om je vraag maar te beantwoorden: de Alesis I/O is een MIDI In/Out module, bedoeld om een externe sampler (computer in dit geval) aan te sturen. De DTXpress-module doet hetzelfde, maar heeft een interne sampler, daardoor hoor je daar direct geluid uit als je er een koptelefoon in steekt.
Zoals jij je DTXpress-module nu gebruikt (aangesloten via MIDI op je computer) fungeert de computer als sampler en gebruik je alleen de MIDI I/O functie van de DTXpress, in principe doet de module nu dus niet anders dan een Alesis I/O zou doen.
Als het je om meer inputs te doen is, is een Alesis I/O een mogelijkheid maar dan moet je altijd een computer bij de hand hebben.
Ik heb zelf ook eens gesleuteld aan mijn DTXpress I (inmiddels verkocht). Er bestaat een schakeling, het zogenaamde Keith Raper Circuit, die het mogelijk maakt om zelf een dualzone pad te maken. En om een dualzone-input op te splitsen in 2 mono-pads (niet zoals de Y-kabel):
http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=35166