Hi!
Geen vraag of probleem, maar wel gewoon iets dat ik met jullie wil delen omdat ik er enorm blij mee ben.
Gisteren heb mijn oude 14" Maxwin snare drum omgebouwd naar een e-drum. Mijn snare was mijn eerste drum en die heb ik in 1977 nieuw gekregen toen ik met drummen begon. Nu speel ik alleen nog met mijn Roland kit en ik vond het eigenlijk altijd jammer dat mijn oude snare werkloos aan de muur hing. Nu maakt de snare weer deel uit van mijn kit. Top!
Om te beginnen de snare maar eens helemaal uit elkaar gehaald. Alle (voor een e-drum) overbodige onderdelen verwijderd en de ketel, rims en lugs een grondige poetsbeurt gegeven. Daarna de ketel van binnen bekleed met zelfklevend noppenschuim om 'kloink'-achtige bijgeluiden bij rimshots te elimineren. Boven en onder een Drum-tec single ply mesh head gemonteerd; boven zwart en onder wit. Op de bovenste rim een 'rim noire eliminator' geplaatst. Tenslotte de Roland RT-10S trigger bevestigd en spelen maar
Ik weet niet goed hoe ik hier een foto ervan kan plaatsen (misschien dus toch een hulpvraag), maar voor het resultaat, check:
http://baszuidwijk.wordpress.com/2013/10/23/snare-van-akoestisch-naar-e-drumGrtz, Bas