@Dr.Funkensteyn
Bedankt voor je heldere uitleg, en ik denk dat je hier wel een punt hebt.
Anderzijds ga ik met deze kit bijna altijd versterkt spelen, en dan zijn geluidsmensen helemaal niet zo blij met een "open" dreun van de kick. Dus er gaat wel enige demping in aangebracht worden, en maakt het naar mijn mening niet zoveel meer uit als er iets van het geluid door toms en houder opgeslokt wordt.
En over de Yamaha recording ; ...versterkt klinkt de BD fantastisch, maar in een akoestische setting vind ik deze bassdrums maar zozo...als ze ook in maple werden gebouwd, had ik er al lang eentje gehad. Ik heb touwens destijds de tomhouder van de RC al zoveel mogelijk geisoleerd van de ketel met verschillende lagen rubber, maar iets verschil blijf je inderdaad wel horen.
Ik las zojuist een mailtje wat ik kreeg van een mede-forumer, hij stelt voor om voor m'n kit een soort van zwevende plaat te maken, waar dan de DW tommount op gemonteerd wordt.
Qua looks beetje het idee van de Sonor Designer bassdrums.
De plaat wordt ónder de bovenste 4 lugs ( 2 aan frontzijde, 2 aan slagzijde) bevestigd en maakt dus ook alleen op die punten contact met de ketel.
Vanaf de lugs wordt de plaat zo gevormd dat 'ie iets boven de bassdrum "zweeft".
Als daarna de tommount nog met wat rubberen ringen ertussen gemonteerd wordt, denk ik dat je een behoorlijk gedeelte van het "opvreten" van geluid elimineert.
Bijkomend voordeel is dat de BD altijd weer geheel in originele virgin staat teruggebracht kan worden.
Iets om over na te denken dus..